Jag vet inte alls vad jag skall göra. Hon tjatar om att byta blöja "byta den/byta boja" och tjatar om bajs. Hon kan tex ta tag i mina byxor och kika ner och kolla på mig och säga "baj däl?"
Hon är ganska medveten om när hon ska bajsa, hon säger ofta till när hon skall göra det, ibland säger hon även till när hon skall kissa. Jag har försökt sätta henne på toaletten då men där vill man inte sitta och inte heller på pottan (då spänner hon sig bara). Istället börjar hon utnyttja orden bajs och byta blöja för att få komma in i toaletten och plaska med vatten osv (smart liten unge) 8)
Jag trodde inte att potträning skulle börja så redan... Bör vi börja på riktigt nu? Jag vill helst att det skall gå så naturligt till som möjligt. Hittils står dörren låst till toan... skall jag låta den vara öppen och låta henne gå in där när hon känner för det? (då måste endel saker plockas bort först)
har läst i BB om detta och är helt med på noterna där, vill inte alls ställa krav eller förväntningar på henne.