Hej!
Här behöver det investeras i en ny dammsugare och behöver tips! En som är bra och lätthanterad (har lite svaga handleder).....
Det känns som en djungel bland utbudet av dammsugare...
Tacksam för tips!
Tips på BRA dammsugare!
Tips på BRA dammsugare!
Mamma till lilla Sara 050615 som finns i himlen, lille J född 070224, och lilla H 090425 född i v 39+0
jag hatar att dammsuga...
... så jag har provat en del dammsugare genom åren. och jag tycker de flesta är skit faktiskt, utom mieledammsugarna som jag tycker är outstanding. de är supereffektiva, tycker jag, och håller år efter år efter år.
jag köpte tex häromsistens en såndär elektrolux på stativ, sladdlös och jag tror utan påse men den var helt värdelös så jag var tvungen att lämna tillbaka den. den sög inte ens upp kattsand. skitkass. lite snygg dock; det var ju därför jag köpte den...
.
miele är superduper och bäst för mig, men jag vet inte alls om den är bättre eller sämre för handlederna, tyvärr.
just nu har jag två miele, en uppe och en nere...
kram och lycka till med köpet - vad det nu än blir.
ewa
jag köpte tex häromsistens en såndär elektrolux på stativ, sladdlös och jag tror utan påse men den var helt värdelös så jag var tvungen att lämna tillbaka den. den sög inte ens upp kattsand. skitkass. lite snygg dock; det var ju därför jag köpte den...
miele är superduper och bäst för mig, men jag vet inte alls om den är bättre eller sämre för handlederna, tyvärr.
just nu har jag två miele, en uppe och en nere...
kram och lycka till med köpet - vad det nu än blir.
ewa
mamma till flicka, född 0712, pojke, född 090410 och lillebror, född 120322.
Vi köpte en Dyson Allergy i höstas, eftersom min sambo har dammallergi. Den är utan påse, och har extra microfilter. Jättebra! Alla filter o delar i behållaren kan tvättas, och bör tvättas ibland. Behållaren töms direkt ner i soptunnan. Den luktar inte damm, eftersom luften inte sugs igenom en igen dammad påse innan den kommer ut, luktar inget alls.
Slangröret har teleskop funktion, så det inte fyller så mycket när man inte använder den, och slangen rullas runt om hela damsugaren. Röret har ett praktiskt handtag där man håller i, och med kort rör så är det perfekt längd till vår 4 åring när hon dammsuger!
Men jag håller med om att det är en djungel, så då är det bra att man låter sitt teknikfreak välja! Lycka till.
Slangröret har teleskop funktion, så det inte fyller så mycket när man inte använder den, och slangen rullas runt om hela damsugaren. Röret har ett praktiskt handtag där man håller i, och med kort rör så är det perfekt längd till vår 4 åring när hon dammsuger!
Men jag håller med om att det är en djungel, så då är det bra att man låter sitt teknikfreak välja! Lycka till.
lilla a mars 06
lillebror 2.aug 09, 35+6
lillebror 2.aug 09, 35+6