Mormorskackel

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
ms Sophie

Inlägg av ms Sophie »

jag kan tala om att Tintin haft en härlig helg hos mormor i Gagnef :D :heart:
Jag och maken var inte intressanta. Det var mormor för hela slanten!
Och under måndagen (vi åkte hem på söndagen) så ringde hon mormor 3 gånger och pratade om allt och inget :heart:

Tintin :heart: mormor = sant :D
Bibban

Inlägg av Bibban »

Lyckliga mormor! Vilken lycka de sprider , våra underbara barnbarn!
I morgon bitti kommer mitt yngsta barnbarn till mig. Vi ska få två två hela dagar tillsammans. Det ska bli så himla trevligt!!!!
:D
Bibban

Inlägg av Bibban »

Vad tomt och tyst det blir i lägenheten när lilla barnbarnsbesöket är över :(
Lilla Molly, 1 1/2 år har varit hos mormor ett par dagar. Vi har haft det så fantastiskt trevligt! :D
Runt sitt lillfinger har hon lindat mormor! :oops: Hon har ett leende som kan smälta den tjockaste is. Hon pratar, sjunger, tecknar och vi förstår varandra precis. KÄRLEK är vad det är!!! :heart:
Så snart hon åkt hem började nästa barnbarn planera när det är hennes tur att sova över.! Med fyra barnbarn(syskon) är det en väldigt bra ide att tillbringa tid med dem en och en. Både för barnens skull och min. Då får vi verkligen rå om varandra. Bara vi!
Barnbarn...livets efterrätt! Så är det verkligen :D
mrs.mormor

Inlägg av mrs.mormor »

Hej ni alla!!!!
Jag blir så ledsen när jag hör och märker att Annas pedagogik blir ifrågasatt. Det är ju tack vare barnaboken och sova hela natten vi kan hjälpa och stötta våra små. Stå på dig Anna!!!!!
Har varit hos mina små en vecka i Västerås och en helg i Vagnhärad.
I helgen kommer alla hit till mig och vi skall ha en familjefest. 130 år skall jag och min syster fira med alla nära och kära. Underbart är det rätta ordet. Nu skall mina barnbarn och min systers barnbarn träffas. Nu är alla så stora att de kan leka tillsammans, skall bli härligt att se dem i alla rollekar som säkert kommer.
Jag skall njuta och njuta och njuta.
Kramen
mamma till Sophie - 73 och Anna - 74
mormor till Alexander -95, Amanda - 04, Tintin -05
Bibban

Inlägg av Bibban »

Länge sen jag var här nu...men nu måste jag bara berätta en kul "grej". Mitt lilla barnbarn :heart: Molly :heart: (snart 2 år) är det roligaste, gulligaste, charmigaste mm man kan tänka sig. Kanske finns det fler mor-farföräldrar som tycker likadant om sina barnbarn???!!! :shock:
Hur som helst; Molly satt med en servett och torkade sig om mun och näsa efter maten. Och så snöt hon sig, ljudligt: Oj, oj :o snorfis :D , fnittrade hon!
Kul :P tyckte mormor(och övriga middagsgäster)
Bibban

Inlägg av Bibban »

Hallå! Finns här några mor-far föräldrar :?:
Mitt barnbarn nr 2 har åkt hem efter att ha varit hos mig i helgen :cry: . Vi har haft det så mysigt :D :shock: . Lille-brorsan, Sixten, älskar Monopol. Barnbarn nr 2, Smilla, gillar Fia! Och det gör jag också! Ett fantastiskt spel som hängt med i MÅNGA år! Hur bar uppfinnaren av spelet sig åt? Komma på nåt så enkelt o så kul :shock: :shock: ???
Smilla har börjat förskolan och kan läsa. Alltså , vi läser sagor för varandra på kvällen. Mysigt!
Barnbarnen är fyra. De kommer hit o stannar oftast 2 dygn vardera. Ibland kommer de alla fyra samtidigt. Men mysigast är att få ha dem här en och en.
Det är så himla trevligt! Och bäst av allt är morgonstunden :D . När vi vaknar och ligger o snackar o planerar dagen. Den stunden är verkligen värd sin vikt i guld!!

:heart:
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

Vika avundsvärda barnbarn, dessa små lyckliga livets efterrätter :lol: :heart: :heart: :heart: :heart: :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
mrs.mormor

Inlägg av mrs.mormor »

Hejsan alla mor och far föräldrar.
Väldigt länge sedan jag hörde av mig här. Livet går sin gilla gång och barnbarnen blir större, de växer så det knakar.
Jag lever ju ganska långt ifrån deras vardag men är lyckligt lottad att träffa dem förhållningsvis ofta och i fest. (när vi träffas är det mormor som gäller) Mina döttrar är duktiga att hålla minnet av mig vid liv och det är jag mycket tacksam för.
Saknar dem och deras mödrar varje dag.
Vill bara säga: Va rädda om er och de dina!!!!
Kramen
annawahlgren

Inlägg av annawahlgren »

:D Härligt att se dig igen, mrs.mormor :wink: :lol:

Och detta underbara har jag inte tackat för:
mrs.mormor skrev:Det är ju tack vare barnaboken och sova hela natten vi kan hjälpa och stötta våra små. Stå på dig Anna!!!!!
TACK :heart:

Jag kämpar på. Jag är som en sådan där docka med tyngd i botten, reser mig och reser mig och reser mig igen :P hur mycket man än attackerar mig. För det är i de små - och inte så små - barnens intresse jag arbetar, ingenting annat. Allt jag kan, har jag lärt mig av dem. Jag behöver inte bevisa någonting. De små barnen gör det åt mig O:) :heart: O:)

Så det här ser jag som rena bekräftelsen:

http://www.aftonbladet.se/wendela/barn/ ... 6119839.ab

Hälsa dem alla :wink: :lol:

:heart:
mrs.mormor

Inlägg av mrs.mormor »

Vill bara säga god förtsättning och ett GOTT NYTT ÅR till er alla. Kramen!!!
Bibban

Inlägg av Bibban »

Nu har det varit skollov. Härligt! Sol, 8 år, har varit ledig från skolan och vi har fått några härliga, mysiga dagar tillsammans.
Vilken glädje hon sprider! Så glad, så härligt fnittrig! Så mycket att berätta.
Och så mycket kärlek!
:heart: mormor/ Bibban
Mormor Eva

Inlägg av Mormor Eva »

Länge sedan jag skrev. Härligt med 6 barnbarn nu :P Fick 2 nya i september + november. Sista med racerfödsel. Ute på gatan :shock: Har nu tre olika famijer att åka till. Mysigt =D> Just hemkommen efter 4 dagar hos två gosingar O:) Nu en dag ledigt och sedan iväg för 2-3 dagar hos två andra gosingar O:) Livet som pensionär har sina fördelar :D Kram till alla er andra lyckliga mor- och farföräldrar.
Mamma till -75, -79, -81, mormor till -99, -02 och som mest 9 dagbarn samtidigt. Alla år = lika underbara. Numer även farmor till -08 samt bonusfarmor till -08.
annawahlgren

Inlägg av annawahlgren »

Mormor Eva skrev:Fick 2 nya i september + november. Sista med racerfödsel. Ute på gatan :shock:
:D Kära nån :shock: Tänk att växa upp och veta sig född på gatan :roll: :lol: GRATTIS, lilla stora Mormor :heart:
Mormor Eva skrev:Livet som pensionär har sina fördelar :D Kram till alla er andra lyckliga mor- och farföräldrar.
Ja, visst har det. Jag har fått nummer 13 och 14 (se decemberkrönikan). De ljuvligaste små av ljuvliga små :heart: :!: :heart: (Vadå :?: Nej, jag är absolut inte partisk :!: )

Kram till dig och hälsa de små med varsin intensiv puss på lilla näsan från mig O:) :heart: O:)
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"