Är lite osäker på om det här inlägget ligger i rätt kategori. om inte får ni flytta det
Jag har nu inhandlat 6 meter mörkläggningstyg med vilket jag tänkte sy ett draperi runt lillans säng. Det kommer att fästas i en stålvajer jag köpt på Ikea, jag ska se till att det går ända upp i taket och långt ner på golver så inga springor kan släppa in något ljus. Där draperiet slutar, mot väggen, tänkte jag sy fast ett kardborreband längst med hela "skarven" och fästa mot ett kardborreband som jag limmar fast på väggen. Planen är alltså att få det totalt fritt från glipor någonstans och därmed kanske jag slipper mörkläggningen av fönster och dörrar som jag har nu.
Men, så kom jag att fundera på luftcirkulationen inuti hennes lilla "koja". Om det är helt fritt från ljusspringor kommer ju ingen luft in heller? Hur kul är det att ligga där i samma luft 12 timmar? Kan det rentav bli syrebrist där inne?
Kanske är det en dum fråga, det är möjligt att tyg släpper igenom luft, men känner ändå att jag måste höra om någon annan här inne har haft samma tankar eller erfarenhet?