Hej!
Nu var det länge sen jag skrev här. Inte för att det går så galant, tyvärr, utan för att det har inte funnits SM här så långt ögat kan nå.

Och då har jag ändå verkligen STRÄVAT efter SM.
Nu behöver jag skriva för att se ordentligt vad som hänt och "gått snett", och för att jag skulle behöva lite skjuts i rätt riktning.
De problem jag lokaliserat:

Hon äter 1 gång/vakenpass. Och då menar jag verkligen
1 gång. Ingen påfyllning, inget B2.

Beroende på hur trött hon är i slutet av vakenpasset kan hon
eventuellt,
kanske, äta en halv portion ungefär.

Hon vaknar (nästan)
alltid efter 45 min och vill äta (9av10 ggr typ). Och det är klart, hon äter ju inte tillräckligt på vakenpasset.

Sen är det inte säkert att hon somnar om. Hon har liksom blivit tillräckligt pigg för att
nästan orka lite till, men är alldeles för trött för att vara nöjd med att vara vaken. =gnäll och missnöje och mer övertrötthet.

Hon orkar
inte 2h vakentid. Inte ens 1,5 alltid. Alla de gånger jag har
hållt henne vaken, har hon blivit övertrött och somnar inte i stället.

(vissa gånger har hon själv orkat och varit njöd både 1,5 och 2h.)

2h kan ibland funka på fm, om hon sovit lång natt. Annars brukar 1h 15 min gå bra, men då äter hon ju inte heller tillräckligt... och vaknar efter 45 min.

Jag lyckas inte få henne att sova 2h under dagen. Hon vaknar alltid efter 1,5h (om hon alltså för ovanlighetens skull inte vaknat efter 45 min, eller kanske t o m somnat om efter maten där i 45 min-skarven).

Jag hinner inte väcka eftersom jag tänkt att hon ska sova lite längre. Jag tror också att min så förträffliga vagningsteknik inte alls är så förträfflig

Min vagn funkar så att om jag om jag drar in vagnen mot mig med ett ryck och gung som Anna Wahlgren visar i klippet på hemsidan, tippar hela vagnen på bakhjulen. Den gungar inte åt det hållet sas. Så jag har gjort typ samma fast bakvänt: jag gungar iväg vagnen från mig och drar tillbaka den rakt mot mig. Snabbt och med hela armens längd. (Det kvittar kanske iofs, men just for the record...) Det kan funka super om hon är någotsånär MÄTT (vilket hon inte ska vara, eftersom hon ska vara proppmätt) och har RAPAT (vilket inte alls är säkert att hon har) och inte hinner bajsa i 45min skarven, och inte blivit övertrött. Och det brukar funka dagtid, men INTE under kvällen.

Rapandet. Det finns typ inte. Jag är helt enkelt dålig på att rapa bebisar och har alltid varit. Punkt. Men vad gör jag åt saken då? Langar över till förste Rapare (pappan) om han är hemma. Problemet är att det är han ju inte hela dagen lång.

Kvällarna är på tok för sena. Igår somnade hon "tidigt" kl 21.45, för att vakna 45 min senare för att äta. Och då hade vi haft missnöjt vakenmaraton på 5h med 20 min vila under hela den tiden. Samma sak idag: vaknade kl 7, sov 2x45 min spritt på 5,5h, fram till kl 12.30 då hon sov 1,5h...

Det är klart att hon inte orkar hela dagar när natten är så kort. Och eftersom hon inte äter tillräckligt under dagen, tar hon igen det under natten.

Nätterna är alldeles för upphackade. Igår natt somnade hon 21.45, vaknade kl 22.30, 01.30, 02.30, 03.30, 07.00. (ett ex, nu ser ju inte varje natt ut så, ibland sover hon t o m 3h i sträck

och vaknar "bara" 3ggr innan morgon... igår natt var faktiskt extremt hackig)

Eftersom hon är hungrig, kan jag inte vagna bort uppvaken (ang min vagning: se nedan) jag har försökt både under dagen och natten, men om hon är hungrig eller behöver rapa "ger hon sig inte", alltså hon tystnar inte ens i skriken förrän man tar upp.

JAG är dessutom smått stressad över att liten missar så mycket sömn.

Dethar gått så långt att jag kan göra "vad som helst" för att liten ska somna. Inkl buffa till sömns på axeln. Yes, I know. Den vägen tänkte jag inte vandra denna gång, men kvällarna är det det enda jag får att funka. Och varför då då? Jo: jag VET att det funkar (attityden), jag har 2 gångers erfarenhet av att det fungerar 8)

](*,)
Nu luktar det ju överkoncentration lång väg här, men det här är inget jag går runt och grubblar över dag och natt, utan det är en
reflektion över situationen. Jag försöker bara mata så mycket jag kan, och hjälpa lillan att sova.
Jag läste Nancys tråd om "om man inte får till SM", och Torsmammas SM-tråd där jag fann en del likheter, bl a 45min-skarvandet. Men jag vet inte... nåt blir fel här.
Vad tror ni? Ska jag:

1) Köra egen(domlig?) variant av SM: vaken 1h+ och sova 1,5h och då väcka?

2) Fortsätta såhär struligt och sen köra SM-race vid tre mån?

3) Tacka för hjälpen och så ses vi i kurforum om sådär 3 mån? (Nej, NEEJ, NEEEEEJ!!! Jag vill inte träffa någon av er någonsin i kurforumen!!!!

)

4)
(plats för egna funderingar, fyll i ock tryck på knappen "skicka")
Ojoj vad långt. Tack den som orkat läsa ända hit!!
Kram!