Melodifestivalen 2010

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Bluna
Inlägg: 1951
Blev medlem: tor 10 apr 2008, 21:43
Ort: Sollentuna
Kontakt:

Melodifestivalen 2010

Inlägg av Bluna »

Är det inte lite väl segt i år??? :?

Inte en enda som känns sådär jättebra tycker jag, vad tycker ni? :-k
Mamma till solstrålen Elsa :heart: född okt -07
och livsnjutaren Ellen :heart: född april -11
Nillan
Inlägg: 459
Blev medlem: ons 24 okt 2007, 10:18

Inlägg av Nillan »

Instämmer!

Att man inte kommer ihåg en enda låt dagen efteråt är lite oroväckande.

Jag börjar nog bli gammal också för jag stör mig mest på att dom har så korta kjolar i år. :oops: :-# :roll:
Nillan, med tre fantastiska döttrar födda aug 01, juni 03 och okt 07.
cillus
Inlägg: 178
Blev medlem: tis 16 okt 2007, 21:26
Ort: Vaxholm

Inlägg av cillus »

Seegt? :shock:

Det kommer ju bli superspännande i finalen!
Mina favoriter är glittriga Anna som förmedlar sån känsla och flow samt Salem med sin härliga melodi som man blir så glad över.
Jöback är superproffsig som vanligt, men låten väcker inga stora känslor hos mig.
Annars diggade jag verkligen Anna silvers "A place to stay", den krävde ett par lyssningar. Nu när man ser den igen så ser man hur superbearbetad den minimalistiska koreografin är, genial ju!

Neo kommer gå vidare till final tror jag, catchy refräng.
Mamma till Flicka februari 2007, Pojke född augusti 2012
Bonusmamma till flicka född 2011
Gravid, beräknad födsel oktober 2013
cillus
Inlägg: 178
Blev medlem: tis 16 okt 2007, 21:26
Ort: Vaxholm

Inlägg av cillus »

Jenny Silver menade jag förståss... :oops: Satt och lyssnade på Annas låt samtidigt som jag skrev. :D
Mamma till Flicka februari 2007, Pojke född augusti 2012
Bonusmamma till flicka född 2011
Gravid, beräknad födsel oktober 2013
Bluna
Inlägg: 1951
Blev medlem: tor 10 apr 2008, 21:43
Ort: Sollentuna
Kontakt:

Inlägg av Bluna »

Känner att det blir nog rätt bra låtar i finalen ändå. Såhär är jag nästan alltid... :roll: Först gillar jag dem inte så mycket och så nu tycker jag till och med om Timotej... :roll: :D Vem vinner då??? :-k Jag tror "Manboy" eller den här lugna låten med hon...den unga tjejen. Hmm har inte så mycket koll i år känns det som. :?
Mamma till solstrålen Elsa :heart: född okt -07
och livsnjutaren Ellen :heart: född april -11
Sussi
Inlägg: 1314
Blev medlem: fre 03 dec 2004, 21:50
Ort: Uppsala

Inlägg av Sussi »

Jag tror också Manboy är en låt som har stor vinstchans, även om jag själv känner att den redan är uttjatad... Salems låt har lyft massor sen jag hörde den första gången, då gillade jag den inte alls. Anna Bergendahl (heter hon va?) är otroligt duktig! F.ö. är det ju ett starkt startfält, med många publikstarka artister, så jag gissar på en jämn final :)
Bluna skrev:Först gillar jag dem inte så mycket och så nu tycker jag till och med om Timotej...
:lol: Samma här :lol:
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
miar70
Inlägg: 9795
Blev medlem: tis 31 jan 2006, 10:59
Ort: Alby, Ånge i Västernorrland
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Håller med Sussi och Bluna, jag tycker vi har jättebra låtar i finalen, men jag tyckte inte vi hade några bra låtar i kvalen :? :roll: ...

Nästan vem som helst kan bli vinnare ikväll, bara det INTE blir Pernilla eller Jessica Andersson...

Min favvo är Jöback, men Anna Bergendal och Salem al-Fakir är också bra, Timoteij är medryckande, Darin är också bra och ungtuppen Erik Saade är inte tokig han heller.

Ola och Andreas tror jag hamnar alldeles ovanför Pernilla och Jessica.

Spännande ska det bli iallafall, gottaskålen är laddad och jag har sovit middag 8)
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
/LO
Inlägg: 5038
Blev medlem: ons 24 nov 2004, 22:13
Ort: Norrahammar
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Ja, det verkar ju vara så att många tycker det har varit lite segt i år.

Finalen, då? Som jag ska ägna mig åt i bilen på väg hem. Jag och Vera ska ha en melodifestivalmyslördag - om hon håller sig vaken ;)

Jag gillar Anna men tycker bäst om Salem. Erik är farlig. Ola verkar hamna lite i skymundan. Peter, Andreas och Darin Likaså. Timotej lurar i vassen.
Pernilla och Jessica kan jag vara utan helt.

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Lingontuva
Inlägg: 682
Blev medlem: ons 21 mar 2007, 10:33

Inlägg av Lingontuva »

Första gången jag hör låtarna ordentligt (förutom andra chansen, den såg jag) och tycker Darin är överlägsen! Men Anna och Saade är oxå bra.
miar70
Inlägg: 9795
Blev medlem: tis 31 jan 2006, 10:59
Ort: Alby, Ånge i Västernorrland
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Det blir nog bra med Anna, en söt tjej och låten växer ju - vi får hoppas den något trängda rösten öppnar upp lite till i maj!

:-({|= Heja Sverige :-({|=
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"