Hej Chokladkaninen(vilket underbart namn föresten

)
Jo, flåt om jag var lite otydlig, är lite stressad då jag skriver då Elise låg o gnällde konstant igår typ...
iallafall så har jag nog tänkt mig att få till ett bra schema och köra SM och försöka få till det utan ngn kur, om det inte nödvändigtvis behövs sen. Så jag skulle vara jättetacksam om jag kan få lite råd om hur jag får till ett bra schema till att börja med. Jag kan ju säga att hon brukar läggas 20.00 på kvällarna o tas upp kl.8.00 om vi utgår från det. Hon brukar bli trött efter ca 2h på fm och så brukar hon gilla att ligga och leka själv efter sin frukost". Jag helammar vilket funkar bra, men känner mig lite osäker på om hon får i sig tillräckligt då det brukar ta ca 10-15min och högst 25min att amma henne. Jag tar då bara från ena sidan och inte mer sen. Kanske ska jag försöka enl SM råd om att både börja o avsluta m amning?? grejen är den att hon kräks ju kaskader ibland...
Jag kan även meddela att hon sover alltid på rygg, och att vagning ffunkar ok för mig, (peppar, peppar) på dagtid o då jag ska lugna henne i vagnen. Men som sagt har jag inget riktigt schema att gå efter ännu..vilket jag skulle behöva men tycker det är svårt att få till det, men om vi utgår från dessa punkter o vanor" jag skrivit ovan så kanske vi kan göra det tillsammans?

(jo, hon brukar bli lite trött runt 15-tiden också)
Jag har faktiskt andningslarm, men då hon vaknat tidigare så verkade hon så irriterad då hon lyfte lilla kala goa huvudet i natten och kändes inte som att hon kunde somna om själv utan attt bli vagnad, vilket hon kan ibland själv då hon ligger på rygg, men å andra sidan har jag nog inte gett magläge så stor chans heller då jag inte vågat".
En annan sak, hon sover i vagn, men jag skulle vilja att hon sover natt så småningom i spjälsängen men känns inte bra då jag försökt buffa henne flera ggr tidigare även min man har försökt, men hon blir bara mer p mer irriterad så det verkar ha motsatt effekt. Jag antar att vi har totalt fel teknik, men därför känner jag mig osäker på hur jag isåfall kan lugna henne om jag skulle låta henne sova i sängen. funderar faktiskt påa tt sätt på hjul då vyssan lulltassarna inte har effekt alls..(snarare tvärtom)
Oooj, va låångt detta blev, men hoppas du inte somnat nu och hoppas du har det underlag du behövar fa kunna hjälpa/coacha mig lite här...
KÄnns såå bra att man kan få hjälp här då man känner sig osäker som jag...
vill även meddela att hon sov i natt (natt2) from 20.20 tom 04.30 utan amning, däremot vaknade hon först vid 23.30 men då det var knäpptyst o mörkt somnade hon snart om själv:) sen vakna hon till vid 03.15 men var lika duktig även denna gång:) Jag hade som mål att amma kl.04.00 men kändes dumt att ta upp o väcka henne då hon sov så sött, men vid 05.00 då hon börja röra sig o suga intensivt på fingrarna tog jag upp henne o ammade.
Måste avsluta så det inte blir äännu längre
Men vore som sagt jättetacksam för lite coaching här
/Carin&Elise