tack susanne för svar
Jo - helt rätt... en aktiv liten dam kan man säga! Ett riktigt energiknippe kan jag lova

.Och som du skriver så är det ju inte alltid att man själv är just ett energiknippe och det är då, just då, som det gäller att orka med utan att bli irriterad.... jobbar på det!
Senaste veckan har hon varit högt och lågt! Det finns inte en vrå i huset som inte är utforskat! En liten översikt:
*drar ut allt i garderoben och frågar om allt, verkligen frågar om allt
*öppnat fönstret på övervåningen (just det fönstret hade en säkerhetsspärr som inte fungerade som den skulle, helt nytt fönster....). Jag blev helt förskräckt, tänk om hon fått för sig att klättra ut!
*prövat att bajsa och kissa själv på toaletten (så stolt)
*"rymt ut i bara t-shirt
*tagit av sig pyjamas och blöja i sängen när hon skulle sova för natten. Mkt kiss var det.....
*hittar på lekar... går och handlar, städar, åker "bil", dukar bordet (även om vi har ätit middag)
*busar, skrattar, sjunger och dansar
*klättrar ur sin spjälsäng "nu kommer jag!" (dock inga problem vid läggning, hon älskar sin säng) Men hon har gått ur sängen vid ensamleken ett par ggr.
Funderar över problemet när hon slår och sparkar eller jagar katten med en innebandyklubba (allt detta gör hon i glädje/bus/slarv). Det är verkligen jättesvårt att få henne att förstå att man ska klappa fint, att katten blir rädd och att man faktiskt inte får slå....Hon tror att hon är rolig och när jag visar henne hur man gör när man klappar mamma så blir hon ännu mer busig och slarvig och ibland vevar armar och ben ännu mer efter det.

Avisa henne? Sätta henne i sin säng och visa att jag avvisar hennes beteende? Eller använda mig av skämshörn? Typ supernanny?
Ja, vad har ni för erfarenheter och råd till en mamma med en "vild baby "( 2 år gammal

)

mammahanna
Febe född 080116. Kurstart 080619
Tilda född 091109.