Ny här

Barnavårdsforum. Standardmodellen och andra råd och dåd i Barnabokens anda
chokladkaninen

Inlägg av chokladkaninen »

Hej Alice! :D

Kul att höra hur det går för er! :D

I stå upp-fasen så är huvudregeln att vänta med att trafikera tills barnet faktiskt ber om hjälp - lyssna, alltså. Annars blir det så lätt underhållning av det hela. O:) Sedan kan du behöva hålla en solfjäder som du gjorde under 8-månångesten för att han ska hinna somna i ett par dagar. Öva öva öva på att sätta sig ned från stående under vakentiden, så har han snart lärt sig det och behöver inte öva just vid sovdags.

Rätt tänkt om att ta bort em-luren, tror jag. :D Man brukar känna rätt väl när det är dags! Och du kan kompensera med att lägga lite tidigare också om det krävs. :wink:

Januari har redan varit. :shock: Är det om ett år ni ska ut och resa eller skrev du fel? :D
Mamma till :heart: Storasyster f feb 07
och :heart: Lillebror f okt 08
Alice82

Inlägg av Alice82 »

Tack för svaret chokladkaninen!

Ja precis vi ska minska trafiken. Han kan verkligen sätta sig själv, det verkar mest handla om att han VILL stå. Hela tiden. :D Han kan vråla av förtjusning varje gång han ställer sig upp. MEN idag somnade han snabbt som blixten efter en dag med färre lurar, så vi kör på det nu!

Haha ja det är alltså nästa januari som gäller, vi är ute i goood tid och planerar äventyret! :D

:heart:
Lille Jalle 090603
Fanny83

Inlägg av Fanny83 »

Heja Jalle!
Nu verkar det ju gå alldeles strålande ändå, men jag kan ändå kika in och berätta om Charlies tid som förstklassig ståuppare:
Först när vi slutade gå in och lägga tillrätta så löste det hela sig själv mycket enkelt. Vi övade på att sätta sig ner på dagarna och sen överlät vi resten till unge herrn. Jag tänker att han får ju göra vad han vill med sin sovtid. Vill han stå och digga lite och gnaga lite på spjälsängen så får han det. När han är trött och vill sova lägger han sig ner och somnar. Han KAN ju.

Så hur ser det nya schemat ut? Vi måste också göra om men får inte riktigt ihop det hela...
Fanny, mamma till världens bästa Charlie, född april 2009.
Skriv svar

Återgå till "Späda barn och små (nyfödd till 1år)"