Härligt, :thumbsup: det är ju precis så här vi vill att alla läggningar skall vara. Det är detta du skall härma även på dagarna.När jag lägger henne på kvällen ser jag hur hon njuter av att bli lagd. <Hon vänder sig direkt sluter ögonen jag ramsar mig ut och bekräftar i ett sedan pratar hon lite med sig själv och somnar.
Här känns det som lite dubbla budskap. Dock viktigt att känna just när man stör, då är husljud bättre, du nynnar när du pysslar och på så sätt svarar henne att allt är som det skall och en liten lur är jätteskön som paus från dagen. "Ramsar innan du går in", hur menar du här? Om man ramsar och sedan går in avväpnar man snabbt ramsans effekt och dignitet, då lär de ju sig att ramsan = mamma kommer in, om man säger.Ibland känns det som att jag stör henne. Jag är rätt restrektiv med att gå in och ramsa så jag känner inte att jag stör henne. Jag väntar och ramsar innan jag går in.
"gå in och ramsa", skriver du. Vill bara säkerställa att du inte ramsar inne i rummet, men det var säkert inte det du menade. Jag kanske läser galet.
Vargtimmarna kan ta lite längre tid innan de "sätter sig", det är inget konstigt alls, ha tålamod och fundera i så fall ut strategi för att åtgärda det. Vissa kör pangramsa och sedan musik (mozart som får de små att lugna sig, ingen sång alltså), vi körde pangramsa och sedan tyst. För oss tog det en tid innan morgontimmarna satt som en smäck, vi köpte väckarklocka, vilket fungerar super för de allra flesta. Då är det liksom klockan som bestämmer när morgonen börjar, inte mamma eller pappa.Det är på lurarna och vargatimmen som jag känner att ramsan inte tar.
Jag ska inte tjata om tänderna, men det verkar vara en varg för dig - och alla andra föräldrar - som får sjuka barn i samband med att tänderna behagar se dagsljus. Vargar - orosmoment - är ofta sådana man framkallar själv. Och många föräldrar vill gärna hitta orsaker till varför barnen är som de är och vad kan vara enklare än att skylla på några stackars tänder, när det i själva verket kan handla om att kusin smittat eller att klängigheten beror på otillräckliga svar i tillvaron, dag som natt. Svaren man ger skall vara tillfredsställande dygnet om liksom.Ok läkare säger att de inte blir sjuka av tänder medan alla föräldrar vittnar om det.
Jag är övertygad om att det handlar om förhållningssätt och attityd. 8) Men rätt sådan kan man komma hur lång som helst.
Jättebra att du läser SHNboken igen, har du Barnaboken? Även den ovärderlig när det handlar om små barns tillfredsställelse i tillvaron, även dagtid.