Hege provar på blogging

Hjärnan växer och utvecklas när den används. Som förälder har du många möjligheter att påverka hur hjärnan utvecklas hos ditt lilla barn. Här kan du ställa frågor och bli inspirerad!
Skriv svar
Hege
Inlägg: 1590
Blev medlem: mån 31 jan 2005, 15:39

Hege provar på blogging

Inlägg av Hege »

Ja, nu har jag kastat mig ut i bloggandet. Och utan flytväst, dessutom!

Det är ju så många därute, så kanske även jag klarar av det. Den som inte vågar, intet vinner, tänker jag, så får vi se hur det går.

Temat är: Barns hjärnutveckling, och jag hoppas på några som vill läsa och kommentera. Kanske inte så många i början, tills jag blir varm innanför skjortan.

Men titta gärna, än så länga är det ett enda litet inlägg...

Kram, Hege

barnhjarnan.blogspot.com
Sofiapia
Inlägg: 159
Blev medlem: tis 03 nov 2009, 21:31
Ort: Göteborg

Inlägg av Sofiapia »

Åh, vad roligt! Jag är ofta här inne och läser. Skoj att få ytterligare kött på benen och inspiration i en blogg :D! Ska bli spännande att följa. Någon smart person har sagt att man lär sig genom att träna :), så inte behöver du någon flytväst för att klara av det mer än galant!
:heart: Lillkillen född september 2009 -SM från start
:heart: Lilltjejen född november 2011
Hege
Inlägg: 1590
Blev medlem: mån 31 jan 2005, 15:39

Inlägg av Hege »

Tack, snälla! Jag hoppas jag kan fortsätta att inspirera. Nu måsta jag bara fatta hur mi bloggsida funkar först...

Kram, Hege
AMAMA
Inlägg: 376
Blev medlem: mån 30 apr 2007, 10:09

Inlägg av AMAMA »

:D
Flott! Jeg gleder meg til å dra nytte av det både med Isak og lillen som kommer i sommer !
Finnes det bilde på ålningsbräda noen plass, forresten ??

Lykke til med blogginga !
__________________
mamma til
Storebror 06
Lillesøster 10
Hege
Inlägg: 1590
Blev medlem: mån 31 jan 2005, 15:39

Inlägg av Hege »

Hei!

Jeg er ikke så god på å legge ut bilder...
Men jeg skal lete etter et av ålbrädan, og se om jeg ikke får lagt ut det.

Det går ganske bra med bloggen, synes jeg. 18 besökere i dag, og den er bare en uke gammel.

Hva synes du så langt?
AMAMA
Inlägg: 376
Blev medlem: mån 30 apr 2007, 10:09

Inlägg av AMAMA »

Hei!
Jättebra og mye interessant på imponerende kort tid, må jeg si !
Jeg gleder meg til å ta del videre!
Klem! :D
__________________
mamma til
Storebror 06
Lillesøster 10
Hege
Inlägg: 1590
Blev medlem: mån 31 jan 2005, 15:39

Inlägg av Hege »

Takk!
Tilbakemelding er fryktelig viktig akkurat nå som lesertallet stupte fra 40 til 3 over en natt! Selvfölelsen kjemper seg fortsatt opp fra den nedturen...

Men jeg synes det er morsomt å skrive om dette, og dessuten bygger jeg jo opp et arkiv som er bra å ha, så jeg fortsetter jeg.

Men jeg ville bli veldig glad om du ville tipse en mamma eller to om bloggen min....
Sidda75
Inlägg: 220
Blev medlem: mån 30 okt 2006, 19:49

Inlägg av Sidda75 »

:D Underbar och intressant läsning Hege. Kommer med glädje följa din blogg :wink:
Mamma till Alice 060928 :heart:
Vilgot 081121 :heart:
AMAMA
Inlägg: 376
Blev medlem: mån 30 apr 2007, 10:09

Inlägg av AMAMA »

Lett å henge seg for mye opp i lesertall. Dette er jo en blogg som krever mer enn en med bare fine bilder og enkel tekst.Jeg er ganske ny i bloggverden, og blogger ikke selv, men det er det inntrykket jeg til nå har fått. Det er enklere å skumme gjennom mange enkle blogger enn å virkelig lese. Så de som virkelig leser, kommer nok igjen til din blogg!

Har du forresten hørt om Intempo i Sandane? Spennende leseprosjekt der i bygden, forstår jeg. Vi skulle bodd litt lenger nord! :D
__________________
mamma til
Storebror 06
Lillesøster 10
Hege
Inlägg: 1590
Blev medlem: mån 31 jan 2005, 15:39

Inlägg av Hege »

Hei AMAMA

Tack för tröstande ord om läsartal... Visst har du rätt, min blogg är ju lite "tung" jämfört med andra bloggar där man kan titta på bilder av bloggarens outfit och fika...

Jag misströstar inte, och skriver vidare för mina tio trofasta läsare...

Javisst, jag har hört om Heidi i Sandane.

Hon har ett samarbete med Institutet, och lär ut läsningen på samma sätt som jag gör. Fast hon tar sig betalt. Rätt bra också, ser jag...

Man kan göra mycket själv, och behöver inte gå kurs. Inte behöver man köpa dyra läs-kort heller, dem gör man själva.

Läser ni där hemma?
AMAMA
Inlägg: 376
Blev medlem: mån 30 apr 2007, 10:09

Inlägg av AMAMA »

:D Hei igjen!

Ja, vi leser, mer og mindre regelmessig ... Det er selvsagt jeg som til tider er "problemet", er litt sliten og ustrukturert som så ofte, dessverre. Det eneste jeg er strukturert og konsekvent i forhold til er min sønn og AnnaWs metoder - jeg håper det begynner å gå over på hensyn til meg selv også snart ! Noen som har en ramsa for voksne? Til poenget; Lesingen har gått litt av og på. Har dårlig samvittighet, det er jo ikke det mest konstruktive, prøver heller å lese på litt, for jeg vet jo hvilke muligheter som finnes, og Isak synest det er en gøy lek.

Vi har lest og Isak har fått med seg mye. Jeg har laget egne kort gjennom ganske lang tid nå. Vi kjøpte for litt siden en (dyr) dvd fra Sandane. Isak elsker den, og som variasjon fungerer det bra her. Har fått inspirasjon til å lage flere egne bøker til sønnen. Nei, man får ganske mye papp for prisen for en slik pakke, men for de som har man mer penger enn tid er det kanskje aktuelt?

Jeg ser i alle fall frem til å bli mer "pålest" frem til lillen i magen titter ut! Jeg er så rørt over alt arbeidet som ligger bak din vei til all din kunnskap om temaene, og hva det har gjort for din datter ! Verden er til tider ganske god!
__________________
mamma til
Storebror 06
Lillesøster 10
Hege
Inlägg: 1590
Blev medlem: mån 31 jan 2005, 15:39

Inlägg av Hege »

Hej

Man kan göra felet att ha för stora ambitioner och sen "brinna ut sig", då är det bättre att gör som ni. Läs när ni vill och kan, det ät mycket bättre än ingen läsning.

Så, en liten i magen! Perfekt, du är ju jätterustad när den lille kommer till att göra riktig och "rättvänd" från början! Jag önskar inget annat än att jag DÅ, när barnen blev fött, hade de kunskaperna jag har nu. Vilken skillnad det skulle gjort. Särskild för Felicia. Men, det hade jag ju inte, jag är glad jag fick dem i tid ändå.

:D
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Inlägg av TorsMamma »

Tack snälla Hege för din blogg, hoppas nu att riktigt många läser, det är ju superintressant. Kanske kan du pusha lite för den inne på IAHP forumet?

Älskar att läsa det du skriver om hjärnan och hjärnhalvorna.

GOOOOO HEGE! =D> \:D/ :heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Hege
Inlägg: 1590
Blev medlem: mån 31 jan 2005, 15:39

Inlägg av Hege »

Tack!!

Jag behöver all pepping jag kan få. Just nu känns det lite tungt, men det kanske tar sig? Kanske det är mina inlägg som är för tunga? Jag är ju van vid publiken här inne på forumet, de kan ju ta hur heavy saker som helst. Ute i bloggvärlden kanske det är mer "lättviktigt"?

Iallafall, mer om hjärnhalvorna kommer.
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Inlägg av TorsMamma »

Ser fram emot det. :D

Jag tror bara "folk" inte förstår vikten. Då blir all text tradig om man säger oavsett ämne... :cry:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Skriv svar

Återgå till "Frågor om IAHP och program för friska barn "