Gårdagsnatten var ju inte rolig, nej...
Herr Hugo gick och lade sig halv åtta - en halv timma senare än vanligt med hänsyn till nattens tidsomställning. Inga problem. En timma efter läggning började han låta snorig. Pratade lite för sig själv, och lät lite orolig, men inget som jag skulle bedömt jätteallvarligt.
Vid tio när min skulle gå och lägga sig gick han in till Hugo för att ge honom näsdroppar, eftersom han lät så väldigt väldigt snorig. Det var ju inte populärt nej, men han somnade om iallafall efter att jag varit innne en sväng. Vid tolv vaknade han igen - arg som ett bi för att han inte kunde sova. Ett raserianfall av rang.
Gossen sov till fem. Nu grät han av utmattning och irritation. Lät riktigt igentäppt.
Och så där höll vi på - jag hjälper honom till ro, han somnar, vaknar igen vid sex, somnar om, vaknar vid sju (sommartid), och halv åtta sommartid fick han då frukost. Nu är han sitt vanliga soliga jag, och låter inte speciellt igentäppt.
Problemet är, att jag inte anser mig ha någon fungerande kristilldelning. Barnvagn och vagnande har hitills varit kristilldelningen - har behövt det exakt en gång - men nu börjar gossen bli så stor att han inte platsar i barnvagnen längre liggandes.
Hur hjälper jag honom inför kommande natt - det var väl för mycket trafik i natt, jag vet, men jag kunde ju inte låta honom gråta heller.
Råd och hjälp emottages tacksamt!