en som redan somnar själv...

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
mintur

Inlägg av mintur »

Jag har ännu lite funderingar omkring vår kommande resa... Börjar bli lite nervös.... :shock: Jag vet ju dock att om jag hålls lugn så går nog allt bra. Men jag känner att jag måste vara väl förbered för att behålla lugnet och inte tveka under resans gång... :roll:

Hur tycker ni jag ska göra med mat- och sovtiderna på ditresan?
(Pratar nu bara i svensk tid för att inte förvirra ytterligare) Planet lyfter 05.15, måste åka hemifrån 04.15 (han sover 18.30-06.30). I bilen dit kan han ju sova, men när planet lyfter måste han sitta i famnen- alltså vara vaken-mitt i vargtimmarna! :shock: Ska jag bädda ner honom när planet lyft, utan att ge någon mat, låta honom sova 45 min innan vi landar och han måste i famnen igen?!
Kommer att vara på arlanda 1½h innan vi flyger igen till Landvetter 08.10-09.10

Ska jag alltså bara försöka få honom sova alla gånger det är möjligt och inte ge honom mat innan 06.30? Tänkte det kan bli knepigt att få honom somna om i vargtimmen om han är hungrig och det är mycket nytt runtomkring...

Hur skulle ni tänka?
Busiga storebror f. 22.7.2009
Mysiga lillasyster f. 26.8.2012
Emma80

Inlägg av Emma80 »

Hej! Jag är inte alls van att resa med små, men jag hade nog tänkt att det blir som det blir en sådan dag. Man försöker hålla schemat, men blir det kris så blir det och man får hantera strul efter hand det EVENTUELLT kommer. För många som reser med små säkra sovare verkar tycka att det går hur bra som helst. Någon annan som har tips...?

Kram Emma
:heart: Emil född 070510 :heart:
:heart: Elias född 081005 :heart:
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"