Kurstart utförd, schemaproblem inför helgen! Babysim...

Frågor och svar om att kura lite äldre barn
Låst
eken-steken

Kurstart utförd, schemaproblem inför helgen! Babysim...

Inlägg av eken-steken »

Igår kväll började vi kuren för min idag 5-månaders bebis. Det gick jättebra första natten och hon var bara vaken 67 minuter totalt inklusive läggning!!! :D

Vi har schema som följer:
Natt 19:30-06:30 (11 h)
Fm 08:20-09:50 (1,5 h)
Lunchsömn 12:15-14:15 (2 h)
Em 16:15-17:00 (45 min)
Totalt: 15 h 15 minuter.

Schemat känns jättebra och redan idag har det gått strålande även med lurarna. Nu till mitt problem. När vi satte schemat tänkte vi inte på att vi har babysim på lördagar kl. 13-13:30. Det är något som är viktigt för oss eftersom vi har pool i trädgården och vill att dottern ska vara så vattenvan som möjligt redan från start. Det går inte att ändra tiden.

Lördag kommer alltså att vara dag 5 i kuren. Hur skulle ni lösa situationen? Väldigt väldigt tacksam för tips!

Vi vill alltså inte ändra schemat generellt sett, men behöver något klurigt för just lördagarna.
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Välkommen är du :wink: :lol:

Men du är på fel forum, om nu lilla barnet är en femmånaders, så jag stänger den här tråden och hänvisar dig till att fortsätta på den du påbörjat :!:

Om jag vroe du skulle jag skippa babysimmet på lördag (och även nästa lördag). Det är trots allt en bit kvar till sommarens poolbad, och undetr kuren - fyra dygn och en uppföljningsvecka - är det extremt viktigt att hålla tiderna och att ge lilla barnet största möjliga lugn till det yttre. Det gäller att vara rädd om saker under uppbyggnad :P

First things first, eller hur :idea: Elva dygn är inte mycket, och babysim springer inte bort.

O:) :heart: :sleep:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Låst

Återgå till "Forum om kurbarn äldre än ett år "