Hej
Allt har gått så bra sen vi kurat Simone tror det var i nov09.
Nu har det börjat strula lite.
Saker som hänt. Kan detta påverkat?
- Jag har varit iväg första natten och heldag efter det.
- Hon har varit hos sin farmor en heldag utan oss och pappan kom dit och la henne sen när hon vakande var bara farmor där. Hade funkat bra sa farmorn som bara hade ramsat 1gång och Simone hade somnat om och vaknat och haft trevligt och kul med farmorn tills pappa hämtat men matvägrat på eftermiddagen. (gör hon aldrig annars.
- Hon började samma vecka som detta vakna kl. 06 00 och var helt hysterisk. Gick att ramasa, göra hus ljud, lägga ner eller ens buffa . Hon kastade sig och sparkade och tårarna sprutade.
Vi fortsatte ramsa och går in och lägga ner och buffa gick inte ens hon var helt sjövild. Höll nog på en halv timma och sen gjorde jag glad morgon eftersom det kändes som det blev värre.
Har sen varit samman 4morgnar i rad nu. Tidigare somnade hon oftast om själv eller så ramsade vi eller i värsta fall gick vi in och hon somnade om.
Ibland hade det kommit lite bajs men hon brukade somna om en halvtimma ändå. (är det taskigt?)
- Nu var vi på kalas och skulle lägga henne bort första gången. Hade ordnat allt perfekt inför läggningen och kände oss lugna men det blev katastrof jag höll på en halv timmma´-40min. Så har vi aldrig annars.
Vad ska vi göra med morgonen och hur ska hon få sina timmar? Ska vi ändra schema så hon lägger sig tidigare och går upp tidigare? Nu har hon fått en 5min på förmidagen i vagnen och sen gått ganska bra med sömnen på eftermiddagen. En sak som även hänt sista veckorna och eskalerat tycker jag är att hon vaknar helt hysterisk och lite förtidigt på sin eftermiddags sovning. Vet inte rikigt hur jag ska bemöta det.
tacksam för tips och hjälp!
//Simones mamma
simone 091229. Börjat vakna tidigare och ledsen.
Jag vill inledningsvis fråga om Simones ålder och hennes schema? Sätt gärna in Simones födelsedatum i din signatur så är det lättare att ge råd
Vi återkommer
Dipl. SHN-kurare och mamma till
Saga född 28 maj 2005 och kurad vid 6 mån
Sigrid född 9 maj 2007, SM-barn
Hugo född 1 april 2009, SM-barn
Astrid född 20 februari 2012, SM-barn
http://www.alternativjournalen.se/obesprutat
http://vaccin.me
http://www.alternativjournalen.se/obesprutat
http://vaccin.me
hennes ålder
hej
jag skrev hennes ålder i rubriken trodde det funkade men då får ni åldern här.
/mamma till Simone 13 månader.
jag skrev hennes ålder i rubriken trodde det funkade men då får ni åldern här.
/mamma till Simone 13 månader.
schema
Hej
igen glömde schemat här är det.
Välling 19
sova 19 30
vakna 7.30
välling 7.30
frukost 9 00
middag 12
sova 12.45- 14.15
gröt 15
kvällsmat 18
hon kurades nov 09 tror jag det var.
Det kännes som det gick bättre idag men lite orolig om det kommer tillbaka och vill gärna ha lite tips hur man då kan agera. Som Anna brukar säga ligga steget före.
tack för att ni tar er tid.
mvh
/mamma till Simone 13måndader
igen glömde schemat här är det.
Välling 19
sova 19 30
vakna 7.30
välling 7.30
frukost 9 00
middag 12
sova 12.45- 14.15
gröt 15
kvällsmat 18
hon kurades nov 09 tror jag det var.
Det kännes som det gick bättre idag men lite orolig om det kommer tillbaka och vill gärna ha lite tips hur man då kan agera. Som Anna brukar säga ligga steget före.
tack för att ni tar er tid.
mvh
/mamma till Simone 13måndader
Hej!
Vad bra att det gàtt bättre.
När hon vaknar för tidigt pà morgonen, ge henne en pangramsa för att upplysa att det ännu är natt och pà natten händer inget. Hon fàr reagera och svära, men inte vara ledsen.
Är det helt mörkt i hennes sovrum?
Har ni infört väckarklocka?
Kram.
Vad bra att det gàtt bättre.
När hon vaknar för tidigt pà morgonen, ge henne en pangramsa för att upplysa att det ännu är natt och pà natten händer inget. Hon fàr reagera och svära, men inte vara ledsen.
Är det helt mörkt i hennes sovrum?
Har ni infört väckarklocka?
Kram.
fem älsklingar
nov-03, sep-05, feb-08, feb-10 och nov-12.
nov-03, sep-05, feb-08, feb-10 och nov-12.