Hej igen!
Först och främst önskar jag alla er ett gott nytt år!
Jag tänkte bara meddela att vi sedan jul har tillbaka våra sköna nätter. Syskonen sover bra ihop.

Tack till dig Torsmamma för all hjälp!
Som alltid var det förmodligen attityden som saknades ...
Det som fortfarande är lite krångligt det är den långa lunchluren. Och jag antar, att det är jag som ställer till problem. Somliga dagar hittar jag den rätta attityden och då sover hon som en dröm, inga uppvak alls. Är jag däremot lite stressad eller det minsta nervös, så är det kört. Samma sak vid läggningen: Med rätta attityden inga protester alls, men om jag bara tänker något vid läggningen typ: Oj, hon har ju halva grötportionen kvar i ansiktet, inte tvättat på riktigt (det är förstås bara få smulor som finns kvar), så kan hon protesterar i återigen 10 min.
Jag vet att det kanske är ett lyxproblem jag skriver om och lite skäms jag också för det, men hos mig har det nu blivit så att jag riktigt känner prestationstryck, typ: Du får inte vara orolig, du måste vara lugn, allt får vara absolut skälvklart, att förstås motsatsen inträffar ...
Är det inte helt dumt? Allt kunde vara så enkelt om jag bara slutade oroa mig for nothing
Har ni upplevt något liknande, vad har ni gjort?
Conny