Vintertid
Vintertid
Vad gör jag nu när det har blivit vintertid här i USA. Caspar sover fortfarande inte helt bra, dvs, nätterna varierar från att han vaknar runt kl 6 (som är hans tid), ofta 4.45 och ibland kring fyra och när han vaknar brukar han inte somna om. Det är ändå stora framsteg för oss som i nästan en månad kämpade med honom vaken 2,5 tim. mitt i natten. Det känns som om han verkligen börjat komma in i detta nu, men tiderna sitter ju inte ännu och därför känns det så fel att ändra dem för honom. Bör vi gå upp kl. 5 istället och försöka att hålla alla hans gammla tider, trots att det blir litet svårt att få det att fungera bra praktiskt. Eller skall vi börja förskjuta hans tider 15 min åt gången tills vi är på plats igen. Men blir inte det onödigt svårt för honom? Om han nu fortfarande inte helt lätt sover till kl. 6 efter all envishet under dessa 1,5 månader! Hur skall han då kunna fås att sova till kl 7, enligt hans klocka? Jag vill ju bara vara jätte glad över de framsteg vi gjort tillsammans, inte försvåra det nu.
Skjut på det 15 minuter i taget, han kommer snart in i det nya. Tänk inte på hans "gamla" tider utan ta för givet att de "nya" tiderna kommer att fungera strålande. Din attityd är absolut viktigast här!
Jobba på för att få till ett omsomnande om han vaknar för tidigt. Lycka till!
Mamma till Rasmus 000418, Emil 040425, Jonathan 060818 och Olle 080215
BILD
BILD