Vaknar FORTFARANDE!!?!

Skriv svar
silwerj

Vaknar FORTFARANDE!!?!

Inlägg av silwerj »

Hej,

Jag kurade vår son i september, alltså för snart 5 månader sedan. Vi har tyvärr nästan aldrig haft helt problemfria läggningar. Ett par gånger har han somnat helt utan gnäll men annars gnäller, kallar han, i princip alltid ca 10 min innan han somnar, natt som dag. (Sover även i spjälsängen dagtid). Detta är väl egentligen inget större problem för oss, men det kanske påverkar nätterna...
Han sover nämligen FORTFARANDE inte hela nätterna :!: :!: :!:
Han har sovit en hel natt kanske fyra gånger under dessa fem månader. Annars vaknar han alltid mellan en och tre gånger per natt :!:
Han ska sova 19-6,30 men vaknar alltid mellan halv sex och sex och ligger sedan och omväxlande kallar, samt småpratar med sig själv.

I början tänkte jag att uppvaken säkert skulle gå över av sig själv så småningom men det har det alltså inte gjort och nu har situationen sakta men säkert börjat förvärras och han vaknar allt oftare på nätterna igen. :cry:
När han vaknar på kvällen eller tidig natt ramsar vi inte i nuläget (gjorde i början) utan brukar istället göra lite ljud eller prata sinsemellan så han ska höra att vi är där. Vid riktigt tidig morgon brukar jag försöka pangramsa. Kan dock tyvärr inte säga om det blir vid minsta lilla gnäll för just nu är jag så trött så det tar nog en stund för mig att vakna...

Detta känns ohållbart för oss då vi desperat behöver sova på nätterna. Jag vet tyvärr inte vad jag gjort/gör för fel, är det någon som har/haft samma problem? Är det någon som kan komma med tips och hjälpa oss så är jag väldigt tacksam :!:
Mika 081122 Påbörjad kur 090904
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Jag flyttar din tråd till säkra sovare!
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
silwerj

Inlägg av silwerj »

Okej, Tack.
Trodde bara det forumet gällde sådana som faktiskt fått sina barn att sova hela nätterna, vilket vi ju inte har :oops:
Mika 081122 Påbörjad kur 090904
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Välkommen är du :wink: :lol:

Ni fullföljde inte kuren sist så den "satte" sig inte, och sådant händer. Det är inte värre än att man kan kura om, och gå hela vägen fram i mål.

Vad jag förstår är han en bit över året nu och då kan det paradoxalt nog gå lättare, därför att han - i likhet med er - ingenting hellre vill än att sova lugnt och skönt (och sammanhängande) på nätterna.

Så misströsta inte. Prata ihop er om en tidpunkt för en kur värd namnet, där ramsan respekteras och omguldas som den nyckel till själva magiken den är :wink: :lol:

Ni behöver läsa och ta till er Internationella Sova hela natten-boken in i minsta detalj, från pärm till pärm och flera gånger om. Inte minst under arbetets gång.

LYCKA TILL och vi finns här för er :wink:

O:) :heart: :sleep:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Säkra Sovare med fnurra på sömntråden"