Vi har nu kurat första natten och det gick inget vidare. Inte har stackarn sovit mycket...bara ett par timmar på hela natten! Det tog två timmar innan han somnade första omgången också

Jag tror jag kanske traffikerade för mycket, men han var verkligen ledsen och hade jättesvårt att veta hur länge jag skulle avvakta. Ramsan tog nog inget, är rädd att jag buffat honom till sömns ockå. Ser ju inte om han sover när det är mörkt.
Om nån är inne och läser detta under dagen så vore jag otroligt tacksam och i behov av feedback! Detta är mina anteckningar, vet att det är långt att läsa men det blev mycket arbete..
Känns inte så bra i nuläget det här
19:00 buffar 16 min, tills tyst och ut med ramsan g 4 . Skriker på en gång
Väntar 2 min, går in, lägger tillrätta. Buffar 7 min. Solfjädern. Ramsan, protester på en gång. Ramsar * 8. Lyssnar inte.
Avvaktar..Skriker upp sig så han hostar. Väntar 4 min. Går in igen. Får buffa länge innan han blir lugn, 19 min! Ut med ramsan, protester på en gång igen.
19:53 drar påminnelseramsa * 6 tystnar i slutet på ramsan men börjar skrika igen när jag slutar.
20:32 buffar över en halvtimme, blir inte lugn! Tystnade kort, ramsade ut *8. Började genast skrika. Avvaktar.
20: 34: Tyst, bekräftelse ramsa. Tas emot tyst.
20:39 Ligger och ”bubblar” lite halvsurt. Låter vara. Börjar skrika, ramsan *4. Tystnar men börjar snart skrika upp sig igen.
20: 44 Går in igen buffar kort, 2 min. Tystnar, ramsar mjukt ut * 4. Tyst.
20:48 Skriker igen. In och buffar 20:49 en minut, sur när jag lägger tillrätta. Ramsar mjukt ut. Tyst men börjar skrika igen snart.
20:54 ramsar påminnelse
20:58 in och buffa igen, lägga tillrätta, börjar gråta, buffar 2 min. Så fort han är tyst ramsar jag mig ut, börjar skrika.
21: 02 buffar 4 min. Ramsar ut, tar emot ramsan tyst.
21:52 vaknar. Går in och buffar kort. Ramsar uppmuntrande ut, tyst. Börjar skrika igen när jag tystnar, in igen och buffar kort, ut med ramsan. Tyst. Ska precis bekräfta, skriker igen. Buffar igen, jättekort. Ut med ramsan, tyst. Avvaktar lite. Ger bekräfelse i dörrspringan. Tyst.
21:58: Gnyr, jag avvaktar. Frågar mer så jag går in och buffar tyst, ut men ramsa. Tyst. Bekräftar.
22:58 Vaknar, frågar. In och buffa en minut, ut med ramsan. Tyst. Bekräftar. Tror han kan ha somnat om redan under buffningen, svårt att avgöra när det är mörkt och jag inte ser.
23:39 Vaknar, frågar. In och buffa mycket kort. Ramsa ut. Vänta, lite. Tyst. Bekräftar.
00:03 Vaknar, buffar kort. Tyst, ut med ramsan. Tyst berkräftar snabbt. Börjar fråga igen, in och buffar igen mycket kort, ramsar, protetserar lite. Ut. Avvakta lite.
00:08 Gnyr och smågnäller. Väntar lite. Kör en påminnelseramsa i dörröppningen. Tyst lite, smågnäller sedan igen.
00:10 In och buffar en halv minut. Tyst ramsar ut. Början snart gnälla igen. Avvaktar
00:13 In och buffar kort igen. Lite halvsur ramsa ut. Börjar fråga igen när jag tystnat.
00:18 In och buffa i två omgångar med bara nån minut emellan. Ger sedan lite arg påminnelse i dörren, lyssnar inte.
00:26 Buffa tre gånger med korta intervaller tystnar efter sista gången men går igång på bekräfteslen. Försöker avvakta lite.
00:33 Gråter, stannar upp några sekunder, gråter igen..drar en påminnelseramsa, lyssnar inte
00:36 Buffar igen...går jag in för ofta? Låter ledsen. Hungrig? Drar igång på ramsan.
00:40 Påminnelseramsa * 6 , tystnar men börjar igen när jag slutat. Ramsan har inte tagit nåt än tror jag, men det kanske är för tidigt.
00:43 In och buffar länge innan han tystnar, lägger tillrätta flera gånger.
00:49 Buffar, ramsar, buffar, ramsar...hur många gånger som helst känns det som.
01:00 Är tyst och får bekräftelse.
01.02 Nyser och börjar skrika igen. In och lägger tillrätta, buffar kort. Ut med ramsan. Tyst. Somnat redan? Bekräftar.
01:03 piper till lite, men tystnar på en gång så han får vara.
Tankar: Så svårt att veta hur mycket jag ska avvakta i detta läge, han låter så ledsen så jag väntar bara ett kort tag. Vill inte fastna i buffträsket, men usch vad svårt. Tveksam på om ramsan sätter sig nåt överhuvudtaget. Rädd för att han är hungrig. Men det förmedlar jag såklart inte. Tänker ”Nu ska du sova, det är natt, mamma vaktar!” när jag buffar.
Åh vad jag längtar till morgonen då jag får ta upp honom och mata honom. .
02:10 Vaknar och gnäller. Buffar kort, ramsar ut. Tyst. Bekräftar.
02:13 Börjar igen. Buffar kort, ut med ramsan, börjar fråga innan jag hunnit tystna. Väntar lite, in igen efter en minut. Ut med ramsa * 6. Lyssnar men börjar fråga när jag tysnat. Buffar, ramsar, buffar, ramsar, buffar, ramsar. . (Väntar varje gång ca 2 minuter innan jag går in igen) (för länge/ för kort?) Han blir lugn direkt av buffningen, men ramsan hjälper ej. Vill väl bli buffad hela natten, lillsprutten. Väntar. Påminnelseramsar. Hjälper inte, så ger upp den idén. Istället buffar, ramsar, buffar, ramsar.
02:46 Tyst. Bekräftar.
02:48 Börjar om igen...
03:16 Äntligen tyst när jag ramsar ut. Ger bekräftelse. Har jag buffat honom till sömns? :/
04:12 Vaknar, gråter. In och buffa ca 1 minut. Ut med ramsan, protesterar på en gång. Går in igen ganska omgående då han låter ledsen. Buffar längre (för länge kanske) ramsar ut. Tyst. Bekräftar.
04:31 Vaknar, frågar. Buffar ca 1 minut. Han suckar och släpper en stor prutt

Ramsar ut. Tyst. Bekräfelse.
04:47 Vaknar, frågar. Buffar, ramsar. Buffar, ramsar. Tyst. Bekräftar.
Tankar: Är orolig för att jag buffar honom till sömns, kan ju inte se det i mörkret. Han har vaknat många gånger i natt...
15:15 Vaknar, frågar. Buffar, ramsar, buffar, ramsar. 5 gånger. Provar påminnelseramsa. Fortsätter skrika upp sig. Jag försöker verkligen avvakta men det är svårt...i snitt en minuts buffning, två min väntande utanför dörren. Han skriker så fort jag släppt solfjädern.
05:53 Är tyst under ut-ramsningen. Bekräftelse. Drar igång igen efter en minut, buffa igen lite längre. Ramsar ut. Bökar lite, sen tyst. Ger bekräftelse. Tyst
06:25. Vaknar. In och buffar nån minut. Ut med tyst ramsa. Tyst. Bekräftelse.
06:38. Vaknar igen. In och buffar, för länge tro jag. Tyst. Bekräftar.
06:45. Frågar. Buffar, ramsar. Buffar, ramsar. Väntar in ett tyst ögonblick som tillslut kommer och stormar in med pappa. Tänder lampan och tar glatt upp Casper som bryter ihop..