Jag blir galen... på mig själv och dottern!

Samtalsforum med barnen i fokus
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

Jannah skrev:Igår satte jag mig o läste BB (för typ 1000 gången) om ettåringar o lite om personligheter (by the way jag har en liten muskelbyggare här hemma :lol: ). Jag tror verkligen inte att det finns en bättre bok! O sedan detta forum utöver boken liksom... TACK ANNA! :heart: :heart:
:D Underbart :wink: :lol: TACK snälla du för så varma ord :heart:

Och ett litet PS - ovanpå de förträffliga råd du fått; tack alla :heart: :lol: :thumbsup: - glöm inte det lilla OJ DÅ som kan (bör :oops: ) bli det första du utbrister i stället för NEJ :evil: och INTE :evil: :evil: . Det lilla magiska OJ DÅ ger dig några sekunders respit att lugna tungan, som knollrar sig av begär att utbrista i fula ord, och att samla tankeverksamheten till en mera konstruktiv approach än den negativa / avvisande. Ett litet lättnadens trolleri :lol:

:heart:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Jannah

Inlägg av Jannah »

Hejsan!

Det var ett litet tag sedan ja var här inne! :D Nu är jag tillbaka!

Min kära lilla gullunge busar på som vanligt men jag känner att det går MYCKET bättre! Vi är ute betydligt mer, nästan varje dag om vi inte får gäster för då städar vi undan tillsammans först :heart:
Hon får klättra på allt utan upp på bordet (för det gör mig galen) så våra stolar vilar hela tiden :lol: De står i ett hörn på varandra och lillan klagar inte på det förutom när hon skall hjälpa mamma att diska - då drar hon stolarna tills mamma lyfter de och ställer de fint vid diskbänken så att man kan klättra upp och "isha".

Tack Anna för tipset, jag använder oj rätt så ofta, så ofta att yasmine säger aj aj (hon menar oj men kan inte uttala o ännu). Ett klassiskt exempel här hemifrån:
Yasmine kastar ner skeden när hon sitter och äter pekar sedan på den och säger:
- aj aj, mamma, aj aj, tappa den!

HAHA underbart :D

Mitt nästa mål i föräldraskapet är att ta till mig att ta det lugnt när hon har fått tag i något hon inte får ha. Jag skall givetvis låtsas som att jag har tappat bort den och undrar vart den är såklart!
:heart: Mamma till Yasmine :heart: 15 September 2008 :heart:
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:lol: :heart: :lol:

:thumbsup:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Barnafostran"