Ny liten flicka

Barnavårdsforum. Standardmodellen och andra råd och dåd i Barnabokens anda
Skriv svar
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Så härligt att barnen trivs ihop, det är underbart med syskonkärlek. Ni verkar ha det riktigt mysigt och jag hoppas att din kropp skärper till dig lite så att du också mår bra.

När tänker ni återvända till kära gamla Sverige? Det vore ju skoj att träffas uppe i huvudstaden någon gång.

Önskar er en god fortsättning.

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
maiyah

Inlägg av maiyah »

Tack, medicinen jag fått är så super så jag känner mig nästan som vanligt igen! Helt otroligt skönt! Men det ska den väl vara när den kostar 2000 dollar i månaden!

Vi kommer hem till kära Sverige igen i början av mars så om ni kommer upp i vår är ni mer än välkomna. Börjar få lite hemlängtan och Kaspian saknar mormor och morfar, så det ska bli härligt att komma hem, men först ska vi leka i snön som kommit till Detroit medan vi var i Florida!
Kaspian 2007-11-03 Minikurad 14-16 mars 2008
Cera 2009-06-28 vecka 40+5 SM från början
maiyah

Inlägg av maiyah »

Var inne och läste lite om rekommenderade sovtider och kände att det var lämpligt att avsluta Ceras tråd med henne nuvarande schema. Lilla damen blir snart 9 månader och för ett par veckor sedan bestämde hon sig för att inte somna på sin tredje lur, trots fina förutsättningar, när detta pågått någon vecka med väääldigt trötta kvällar framåt 18.30 tiden och jag även testat med att lägga lunchluren tidigare för att ge mer tid att bli trött till eftermiddagsluren testade jag att lägga på den på lunchluren istället. Vips hade man en glad och nöjd liten bebis istället som visserligen oftast kroknar lite framåt 19 tiden så att hon ibland får lägga sig någon kvart tidigare än 19.30.

Det som kanske är lite intressant är att det ger henne följande schema:

7.30 vakna glad somen lärka
9.30 sova mellan 20-45 min (ute i vagnen, väcker efter 45 om hon inte vaknat innan)

12.30-15!! sova 2,5 timmar

19.30 sova natt, har hitills haft två nattliga uppvak i sitt liv. Båda gångerna hade hon trasslat in sig ihjälpligt i täcket. Båda gångerna har jag varit inne i 30 sekunder och dumpat ut henne ur täcket varvid hon somnat om bums utan att ge ett ljud ifrån sig..

Antar att ni, liksom jag, konstaterar att detta ger ca 15 timmars sömn per dygn för min snart nio månaders bebis! Att det kan finnas sådana tröttisar! Vi får väl se när hon säger till att det är dags att skära ner..väntar med spänning!

Tack alla underbara forumister för alla goda råd under vår SMresa!
Kaspian 2007-11-03 Minikurad 14-16 mars 2008
Cera 2009-06-28 vecka 40+5 SM från början
ElinN

Inlägg av ElinN »

Underbar läsning! :D :heart: Fortsatt lycka till! :thumbsup: :heart:

PS: Min 1,5 åring sover fortfarande ofta 15 h per dygn! Det finns tröttisar helt enkelt! :wink:

:heart: Elin
Skriv svar

Återgå till "Späda barn och små (nyfödd till 1år)"