Här sitter jag och kan inte ens njuta utav tystheten nu när hon sover för jag har så dåligt samvete...
Nedan skriver jag ner lite situationer jag hade behövt lite hjälp att få rätt på...snälla?
¤ Protester vid påklädning, blöjbvyte osv. Att vi skall ut gör ingen skillnad trots att hon håller i skorna (som e typ symbolen för att gå ut
¤ Klättrande... Jag är mycket stolt att min lilla tjej redan kan klättra så bra som hon gör, men det gör mig helt uttömd på energi. Jag går som på nålar hela tiden för att jag är rädd att hon skall klättra när jag inte ser eller e upptagen med annat (och tro mig det gör hon!) Här hemma klättras det på soffan, vilket länge har vart ok, men nu klättrar hon upp på soffkanten
¤ Att dra i mina kinder är särskilt kul (har aldrig gjort det på henne själv då jag tycker det gör ont) och peta ett finger i mammas näsa eller öga... :-k *vad händer om jag gör såhär?* liksom, med små naglar som precis har börjat växa ut... Försöker avleda eller visa att det gör ont och visa att man kan klappa ist men då blir hon bara ännu mer bestämd [-( och då kan jag lova att jag får mer ont. Tills jag så hemskt bara sätter undan henne eller skäller, ibland bådeoch
jag hör mig själv säga NEJ NEJ NEJ hela tiden och det e inte alls så jag vill vara som förälder
Hur gör man egentligen? Har ni tips på bra sociala delaktigheter för ett barn i min dotters ålder?
Jag ger er härmed tillåtelse att skälla ut mig totalt! hjälp! Måste få ordning på mig själv så att inte lillan blir lidande...