Tack, kokos

Tack, alla
Ratt - jag vagar lova att han inte slar ihjal sig om och nar han klattrar ur. Han kan drasa i golvet men an har jag aldrig traffat pa en liten unge som gjort det OCH brutit samman for att hon/han slog sig... Intressant fenomen, det dar

som vi kan tala mer om en annan gang
For att lugna mina egna nerver skulle jag kanske lagga en dyna eller liknande pa golvet, men inte sa han sag det.
Befarade jag nattrafik skulle jag inte dra mig for att baxa en tung mobel for dorren pa utsidan, fortfarande inte sa han sag det. Dorren skulle fa sta pa glant som vanligt med en liten lagom springa (och ljus utanfor), men om och nar han mojligen tog sig ur spjalsangen missinassen, och jag sov och inte markte det, skulle glipan i dorren inte vara tillrackligt stor for att slappa igenom honom ut till farligare och vildare aventyr i huset.
Att ligga pa madrass utanfor rummet ar ocksa en bra ide; man far da se det hela som en overgaende liten "kur" och inte som ett permanent slut-pa-nattfriden-arrangemang.
Jag skulle inte ta bort spjalsangen for liv och pina utan tvartom forstarka karleken till den! Mycket skratt-till-go'nattet alltsa och vansinnigt trevliga ensamleksforutsattningar i denna samma sang och stort klang och jubel varje gang jag sag den, i princip. Jag skulle inte forsumma att dutta med den och halla den fin och behandla den som lilla barnets basta van, om man sager