Insomningsstrul- helt plötsligt...

Skriv svar
caln

Insomningsstrul- helt plötsligt...

Inlägg av caln »

Ja nu startar jag en liten tråd här istället eftersom vår sessa blir 6 mån den 1/1 och sover i regel mycket bra men så har något hänt på sistone....
Det var länge sedan (känns det som) vi slutade vagna och buffa, har ramsat vid behov. Hon somnar alla daglurar ibland med någon minuts inledande gnöl. Men nu så har vi fått väldans insomningsproblem. Hon låter arg tycker jag. Efter 20 min var jag tvungen att bryta med lite hjälp= skakade vagnen och la en hand över ryggen. Somnade då tillslut. Mitt på dagen likadant. Så har det varit de senaste dagarna, och jag är verkligen livrädd för att hon ska vänja sig vid vagning, skak, buff etc. Hon har ju klarat detta så bra innan och inte ska det väl bli sämre när hon blir äldre kan jag tycka :? Är detta något typiskt halvårs-strul?? Eller vad kan tänkas ha hänt? Natten fungerar fortfarande bra och även insomnandet till denna :)
Hon sover middag 3 lurar: 1,5 1,5 45.
Son född jan-05
Dotter född 1/7-09
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Hur lång natt har hon, och när kommer lurarna i tid?
caln

Inlägg av caln »

Hennes sovschema ser ut så här:
6,45 God Morgon
8,45 Sova 1,5 tim
12,30 Sova 1,5 tim
16,15 Sova 45 min
19,30 God Natt
Sammanlagt per dygn blir det alltså 15 tim sömn :)
Ibland använder vi oss av marginalkvarten om hon tex som nu somnar senare än vanligt, så får hon sova 15 min extra. Är det dumt?
Son född jan-05
Dotter född 1/7-09
miniz

Inlägg av miniz »

Hur gàr läggningarna nu?

Det är inte dumt att använda verktyg för att bryta ett dàligt mönster,
det som är vikitgt är att inte fasta i diverse träsk.

Om ni fastnat i träsk, sà gäller det att backa, odla attityden och sätta ramsan.

Kram
fem älsklingar
nov-03, sep-05, feb-08, feb-10 och nov-12.
Skriv svar

Återgå till "Säkra Sovare med fnurra på sömntråden"