1 åring som vaknar på natten o vaknar tidigt

miniz

Inlägg av miniz »

:thumbsup:
Hoppas magsjukan gick fort över och att hon behàllit sina goda vanor!

Kram
fem älsklingar
nov-03, sep-05, feb-08, feb-10 och nov-12.
norrland77

Inlägg av norrland77 »

Hej!!!!

Jaha då var det dax igen för en sömnfnurra- och jag som trodde vi skulle slippa fler av det slaget :(
Här kommer lite bakgrund till det uppkomna problemet...
Sedan början på januari har det varit en aning svajigt med sömnen för vår snart 2 år gamla prinsessa, men med husljud och rutiner har vi snabbt fått henne på banan igen. I slutet av januari var hennes mormor o morfar här på besök och av nån anledning flippar det alltid ur då, vägrar somnar och vaknar och skriker varnannan timme... Det är BARA mormor som gäller! Sedan dess har vissa nattningar varit katastrof medan andra funkat hyfsat, men sedan en vecka har lilla damen besämt sig för att inte somna lugnt och fint och sedan sova utan skriker.
I fredags var vi borta på fest o hon somnade i bilen på väg hem nästan 2 tim senare än vanligt, dagen därpå vägrade hon somna på kvällen trots husljud, damsugare och ramsa. Det tog henne närmare 30 min! Och så har det hållit på sedan i lördags :shock:
Dessutom vaknar hon under natten och skirker och är ledsen. I natt var hon vaken 1 tim. Tidigare har hon somnat så fort vi satt på dammsugaren men nu gör alla husljud allt nästan ännu värre! Lugnar hon sig tar hon nu sats så fort dammsugaren stängs av, trots musik i bakgrunden och att den stått på länge! När hon vaknar på natten punkar pangramsa ibland men ofta triggar det henne ännu mer...
På dagarna har hon oxå svårare att somna enlig dagispersonal och sover på sin höjd 1 tim, ofta bara 45 min.
Nåt tips på hur vi ska hjälpa lilla skruttan att få tillbaka sin fina nattsömn?
Hennes tider är 19.45-07.45. Är glad när hon lägger sig och tycker om att lägga sig, blir arg i slutet på ramsan och sen stegar det... Hon är ute på dagarna, socialt aktiv... Hm... :?
Tack på förhand!!!
norrland77
prinsessa nr 1 050713 kurad vid 6 mån
prinsessa nr 2 080424 kurad vid 6 mån
norrland77

Inlägg av norrland77 »

Hej igen!! :D :D :D

Nu har allt löst sig här hemma igen! Dom två sista nätterna har skruttan somnat utan ett pip, vaknat en gång på natten och somnat om vid ramsa!!! :D :D Mer rutiner och attityd kommer man verkligen långt :lol:
norrland77
prinsessa nr 1 050713 kurad vid 6 mån
prinsessa nr 2 080424 kurad vid 6 mån
Sagalinda
Kontakt:

Inlägg av Sagalinda »

Underbart!!! :D Jag ber om ursäkt att du inte fick svar - jag har haft problem att komma in på forumet hela helgen. Men det löste ju sig i alla fall :wink:
Dipl. SHN-kurare och mamma till
:heart: Saga född 28 maj 2005 och kurad vid 6 mån
:heart: Sigrid född 9 maj 2007, SM-barn
:heart: Hugo född 1 april 2009, SM-barn
:heart: Astrid född 20 februari 2012, SM-barn
http://www.alternativjournalen.se/obesprutat
http://vaccin.me
Skriv svar

Återgå till "Säkra Sovare med fnurra på sömntråden"