jag har en liten Adam som är 13,5 månader. Vi körde kuren under sommarsemestern då vi var desperata eftersom han inte sovit en hel natt sedan han föddes. Vi fick supermycket hjälp och Adam fick äntligen sova som han skulle. Han har alltid varit en morgonpigg kille så våra nätter är nu mellan kl 19.30-06.30 (alltså 11 timmar) och han sover 20 min kl 08.30 och 1,5 timme kl 12.30. Nu försöker vi fixa så att vi tajmar dagistider så den första 20-min luren ska nog minskas ner. Vi lägger samtliga lurar i vagnen (också med tanke på dagis...). Han sover nästan alltid hela nätterna, men vaknar ibland lite för tidigt, dock sällan innan kl 6.
Nu till vårt nya problem - läggningen. Den har fungerat jättebra, har kanske varit tvungen att påminna någon gång och ge ett besked någon gång. Men i stort sett har han alltid somnat på egen hand inom 10 min. Nu har det blivit jätteproblem. Jag anar att det kan bero på att han var sjuk för någon vecka sedan och att vi då "skämde bort" honom genom att lägga honom hos oss, eller gå runt och bära på honom så att han skulle få sova något alls. Men jag ville gärna ha koll på honom också..... Nåja, nu funkar inte läggningen alls. Han blir fullständigt hysterisk och skriker länge. Ska vi kura om? Och hur gör man då? Börjar man om helt från början eller?
Tacksam för alla tips vi kan få. Vore SÅ skönt att kunna komma till rätta med detta för Adams skull också, och visst sliter det även på mig och pappa....
//Maria