Det fungerar inte!!!!

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Låst
Mamma till sessan

Det fungerar inte!!!!

Inlägg av Mamma till sessan »

Ja då va man här igen...suck!

Vi har haft två tillfällen senaste dagarna då vi har varit tvugna att lägga lillan när vi varit hemma hos mina föräldrar.
Det har vi gjort i resesäng, som hon tidigare inte sovit i. Vi har gjort som vanligt men i det rummet hon ska sova i och varit där 15-20 min innan hon ska sova. Dessa läggningar har tagit 50 min båda gångerna?? Det har dessutom slutat med att jag fått köra solfjädern för att hon ska kunna coola ner sig och somna.
Hon har somnat och när vi sedan har åkt hem så har hon varit vaken i sin säng i 2h??
Det fungerar inte alls som det är tänkt.
Igår va värst, det va mycket tjo o tjim så att Ebba vaknade 21,30 (sovit från 19) och va jätte ledsen (dessutom sov det en liten kusin i samma rum) så då kunde jag inte lugna henne i sängen,/hon tystnade inte av solfjädern) tog upp henne i famnen och på så sätt lugna henne (I know detta är tabu men jag ville inte att hennes kusin skulle vakna!!) Ja det gick som det gick och jag tog beslutet att nu åker vi hem, fick kasta oss ut i bilen men Ebba höll sig vaken hela bilresan och även i sängen hemma till kl blev 23,30 och då va det en hysterisk liten tjej som jag fick solfjädra ännu en gång.

Vad blir fel????
För det första läggningarna på 50 min?
Och att hon är vaken 2h mitt i natten?

Är så rädd att vi pajar hennes goda sömn i och med detta.
Ska man behöva vara hemma varje kväll? :(
Mamma till Ebba 20090604
Mamma till sessan

Inlägg av Mamma till sessan »

ooops nu hamnade denna fel ju....ska ju vara under skrikfest :oops:
Mamma till Ebba 20090604
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Re: Det fungerar inte!!!!

Inlägg av annawahlgren »

:D God Fortsattning :santa:
Mamma till sessan skrev:Vad blir fel????
För det första läggningarna på 50 min?
Och att hon är vaken 2h mitt i natten?
Vet du - jag tror du kan besvara de har fragorna alldeles sjalv :wink: Om du ger dig sjalv en annan utgèngspunkt, namligen denna:
Mamma till sessan skrev:Är så rädd att vi pajar hennes goda sömn i och med detta.
Och darifran luskar ut ansvaret for hela bygget :wink: :lol: Det ligger inte pa barnet. Eller kusinen. Eller julen. Det ligger pa er.

Varfor inte lasa om Internationella Sova hela natten med nya, klara ogon :?: :!:

O:) :heart: :sleep:

Jag laser traden, sa fortsatter du i den gamla om och nar du vill :wink:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Låst

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"