Omvänt problem?

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
/LO
Kontakt:

Omvänt problem?

Inlägg av /LO »

Hej på er.
Jag har en rätt stor tjej nu, faktiskt. 11 månader.

Hon sover massor. På kvällen har vi tänkt att ha 19.30 som sovtid, men har insett att det går knappt att hålla henne vaken efter 19, så oftast lägger vi henne 19.
Dock så sover hon oftast till 7.30. Det händer att hon vaknar 7 men oftast mellan 7.15 och 7.30.

På förmiddagen sover hon 1,5 timma, men skulle gärna vilja sova en stund till, så marginalkvart är ite ovanligt.

hon 45 minuter, mellan 14.30 och 15.15. Men när jag väcker henne, så känns det som om hon skulle vilja sova längre och så är hon ju SÅÅÅ trött kl 19.

Jag ser det inte som något stort problem och har ingen direkt fråga utan bara säger att det kan vara så också.

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
J och Å

Inlägg av J och Å »

Kul läsning.

Karl är likadan. Jag brukar vänta ut honom. Just nu är klockan 15.40 och han har sovit sedan 14.00, 1 och 40 min. Egentligen borde han vara vaken. Så nu sitter jag vid datorn och väntar ut, hör hur han håller på att vakna till.

Till kvällen är han dötrött och vid förmiddagspasset väcker vi honom. Tänk vilken förändring. Innan kuren sov han inte i närheten av vad han sover nu.

/Åsa
Mamma Å, Pappa J Karl mars 2004- kurad 2004. Mina och Lisen födda juni 2006, standardmodellade.
MorRor

Inlägg av MorRor »

Samma här. Jag börjar nästan bli orolig över om han behöver mer sömn än normalt. Kan det vara så? Får alltid väcka honom vid alla sovpass utom på morgonen, då han brukar vakna 06.30-06.45 istället för 07.00. Han får dock ligga kvar i sängen till 07.00.
Vid dagslurarna kan det ibland vara så pömsigt att jag får bära runt på honom ett bra tag innan han vaknar. :roll:
Mamma till tv? goskillar f?dda okt-98 och april-04
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Hej LO! :D

Ja, Ida är en liten tröttis också.

11,5 timmar natt, och 3 timmar middag, och hon är 1 år och 8 månader nu!
Tja, sover och sover, förresten...
När jag lägger tjejerna på kvällen håller dom varandra vakna med fniss och bus i en timme, innan dom somnar. Men jag resonerar så att dom har ju CHANSEN att sova iallafall, vill dom ligga och tjattra så får dom det...

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D De små barnen har sömn att ta igen :D Som de skulle haft från början :D

Em kvart - ja, den berömda marginalkvarten - kan verkligen göra all skillnad. Så lägg en kvart tidigare. Ta upp en kvart senare. Snart är krafterna och marginalerna där :D
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"