Min tjej på 15 månader kurades vid 11,5 mån och har varit ett mirakel av god sömn sen dess! (Vargtimmen tog en månad att få ordning på och vi har haft något enstaka bakslag, ett par extra tillrättalägganden då hon var sjuk med 41 graders feber men för övrigt har det funkat så GRYMT bra!)
Nu har vi börjat dra ner hennes dagsvila och förbereda inför dagisstarten om en månad men den extra halvtimmen vi bjudit på gällande nattvilan har den lilla tjejen inte fattat vitsen med så vi jobbar på den biten... (så just nu sover hon totalt sett i minsta laget).
Nu till "problemet": hon har haft svårt att komma till ro på dagsvilorna (20 min fm + 1,5 h em) nu de sista dagarna och har även vaknat och skrikit på nätterna eller riktigt tidig morgon (04 eller 05)). Hälften av gångena har hon lyssnat på ramsan och somnat om efter en ramsa men vid ett par tillfällen har det verkligen skitit sig..... Jag får nu försöka minnas hur jag tänkte när vi kurade henne (var tyst när du vill ramsa, ramsa när du vill gå in och gå bara in i akuta nödfall) men det känns som att nåt är fel när hon blir så superledsen hon som aldrig är ledsen.....
Tror någon att ett försök till lösning kan vara att stryka 20 minvilan och bara köra 2 timmarssov mitt på dagen och sen jobba med att "backa" och avvakta gällande ramsor och pangramsa (och sen tyst) på hennes tidiga mornar...? Eller är det någon som har någon annan tanke kring detta....? Eller har varit med om liknande sak...?
Kram kram!
/Kajsa