Födelsedagsbarn

Guldkorn att inspireras och lära av
Skriv svar
Emmas Mamma

Födelsedagsbarn

Inlägg av Emmas Mamma »

Hej på er!

Vill baråterge en liten historia som hände hos oss igår kväll.
Emma fyllde 2 år igår och dessvärre kunde inte Pappa vara hemma på kvällen pga personlamöte :evil:. Men jag och Emma gjorde lite födelsedags stämmning med tända ljus och favoritmat (Pasta med kokta morötter och ärtor).
Mitt i middagen ringer Pappa hem och undrar hur vi har det och frågar mig om jag tror att hon förstår att det är hennes dag idag,,,,?
"Nja", svarar jag.
Men efter vi lagt på är det "någon" (Emma) som sitter och hojtar "uja" "uja" "uja" med händerna i luften. Varpå jag börjar sjunga "Vi gratulerar,,," Gissa om ungen var stolt och gissa hur många gånger som vi sjöng till maten,,,,, :D och därefter ska det givetvis skålas. :D

Så visst förstod hon att det var något speciellt med denna dagen.
"Suck" Det är verkligen en belöning att ha fått barn och att få upplevea dem :!:

Tack för ordet.
Mamma till Emma f?dd 03-09 och Måns 05-11
Emma kurad 04-03, Måns 06-03
mammapamma

Härligt!

Inlägg av mammapamma »

Hejsan! Visst fårstår de, många gånger mycket mer än vi vuxna förstår!
Min äldste son gick en tid hos en dagmamma vars dotter då två år hade missförstått det hela elle rkunde inte sjunga "rent" så att säga, för min pojk några år äldre än flickan skrattade gott när hon klämde i med:

Ja gå å veva
Ja gå å veva... osv
:lol:

Lite charmigt det åxå!
Kram till er!
Lås inte in dina plantor i ett drivhus.... Låt den du Älskar få pröva sina vingar, en dag så flyger din älskade rätt, vill du bli respekterad av din avbild får du visa din avbild respekt! / ur "Ikaros" av Björn Afzelius
Mamma till stora barn nu: :26 ,19,14 och 12år gamla,tre grabbar och en tjej.
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Min lilla Aron, da tre ar, fick korn pa folsedagsfirande nar hans bror fyllde ar och blev uppvaktad i stor stil. Samtidigt fanns i huset en tecknad seriebok om Pippi Langstrump, som han "laste". En ruta forestallde en fldesedagstarta med ljus och Aha! han sag sambandet. Folsedag!

Med boken i handen gick han till mig och beordrade: "Ligg!" Jag la mig pa dynor vi hade pa golvet, i stallet for soffa, och latsades sova. Med "tartan" framstrackt sjong han:

JA MA HA LEVA, JA MA HA LEVA,
HA-BRA :!:

Da skulle jag vakna overfortjust, tacka for tartan och latsasglufsa, och tacka och tacka sa mycket.

"Ligg!" beordrades jag ett par, tre ganger om dagen i sakert tva manaders tid. Aldrades snabbt, far man saga :!: :lol: :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Om våra Barnaboksbarn"