Nu i USA har en annan svensk familj en treåring som han kommer väldigt bra överens med. Han har väldigt lätt att förstå ord som "dela" och är bra på att låna ut sina leksaker till andra barn, lämnar tillbaka saker som han tagit och leker fantasilekar såsom att han är ute och kör traktor eller flyger flygplan.
Han är blöjfri och pratar bra, man förstår inte allt för han kapar många ord men han säger lätt 4-5 ordsmeningar.
Så alla i vår omgivning tycker såklart att han behöver dagis! Han behöver mer stimulans än vad han får av att vara hemma med mig och lillasyster som är fem månader.
Min man tycker också att det börjar bli dags när vi kommer hem i mars. Och många vi träffar säger " han kommer verkligen att älska dagis" för att han är så framåt och leker så bra..
Men själv är jag fortfarande tveksam. Visst är jag påverkad av BB men det är också min känsla av att jag vill vara med mina barn. Och jag tänker också på Cera som ju kommer vara 8 månader när vi kommer hem. Hon avgudar ju redan nu sin bror och han gillar henne också skarpt, även fast han gärna är lite väl hårdhänt i sin hantering av henne. Är inte inte taskigt mot henne att ta honom ifrån henne. Jag kommer vara hemma hela sommaren med henne och sen ska min man vara hemma till årsskiftet iaf. Sen vet vi inte riktigt hur vi ska göra, vill ju inte så gärna ha in henne på dagis då hon bara är 1,5 år då.
Och visst gillar Kaspian andra barn, men han älskar också att bara vara ute med mig eller sitta hemma och bygga lego, eller ligga i sängen och babbla med sin katt. Eller läsa saga, eller hjälpa till med tvätten osv osv. Jag tycker helt enkelt inte att han verkar sakna dagis som alla säger. Visst pratar han mycket om sin kompis här och vill träffa henne, men lika ofta vill han hellre vara hemma. Och Cera är ju ett annat barn, om än 20 månader yngre.
Jag vill ju vara den som uppfostrar mina barn och jag vill att de verkligen ska tycka om varandra och få utbyte av varandra.
Kan man skola in dem samtidigt i januari när hon är 18 månader och han drygt tre? Eller är det bättre att låta honom börja i mars, eller i augusti? Och hur gör man det bäst för henne?
Många tankar och säker långt och jobbigt att läsa
Mest av allt är ju ju sugen på att skaffa en till så att de blir fler i syskonskaran och de har varandra=mindre behov av dagis och lättare för oss att vara hemma längre. Men nu har jag ju fått den där himla reumatismen så jag vet inte om jag vågar skaffa ett barn till..vill ju kunna ta hand om dem också.