Vå lilla gumma som som bäst håller på och lär sig prata och har en jättevokabulär för sin ålder, har dock lagt sig till med ett universalord, som hon alltid tar till när det är något hon inte kan säga. Då svarar hon "hälle".
Vi rabblar (på hennes begäran!) dagligen namn på dagisfröknar, kompisar, kusiner och lite annat som hon vill lära sig och ha koll på. De namn hon inte kan säger hon helt enkelt "hälle" åt.
Universalordet!
Universalordet!
Mamma till Izabelle 040416
Startade SHN-kur 23/10 -04 och sen dess sover Iza gott om natten.
Startade SHN-kur 23/10 -04 och sen dess sover Iza gott om natten.
-
mammapamma
Fiffigt!
Låter som en fiffig dam!
Om det inte är nån Helle eller Pelle? Nä ni vet nog det som kan se och höra det "live"..
Min äldste son, idag 24år, talade också väldigt tidigt.
Han var väl ca två år då han sa sin allra längsta mening för den tiden och slog mig med häpnad:
Jag skulle tvätt och hade ställt ut den fulla tvättkorgen i hallen. Björn, som grabben heter, förökte lyft tvättkorgen, vilket han ej kunde utan utbrast:
"Orka inte bäva mammas pvätt!"
Men han försökte i varje fall..... Senare har han få ta igen det, nu när han är 24år, igår fick han hjälpa mej bära en tung säng.... :
Det "orkade han bäva"...
Kram till er!

Om det inte är nån Helle eller Pelle? Nä ni vet nog det som kan se och höra det "live"..
Min äldste son, idag 24år, talade också väldigt tidigt.
Han var väl ca två år då han sa sin allra längsta mening för den tiden och slog mig med häpnad:
Jag skulle tvätt och hade ställt ut den fulla tvättkorgen i hallen. Björn, som grabben heter, förökte lyft tvättkorgen, vilket han ej kunde utan utbrast:
"Orka inte bäva mammas pvätt!"
Men han försökte i varje fall..... Senare har han få ta igen det, nu när han är 24år, igår fick han hjälpa mej bära en tung säng.... :
Det "orkade han bäva"...
Kram till er!
Lås inte in dina plantor i ett drivhus.... Låt den du Älskar få pröva sina vingar, en dag så flyger din älskade rätt, vill du bli respekterad av din avbild får du visa din avbild respekt! / ur "Ikaros" av Björn Afzelius
Mamma till stora barn nu: :26 ,19,14 och 12år gamla,tre grabbar och en tjej.
Mamma till stora barn nu: :26 ,19,14 och 12år gamla,tre grabbar och en tjej.