frågar fortfarande / gråter

Frågor och svar om att kura lite äldre barn
Skriv svar
angelina

frågar fortfarande / gråter

Inlägg av angelina »

Hej Föräldrarforum,
Vår dotter har verkligen blomstrat efter det att vi startat kuren. Hon är gladare, piggare och äter som bara den. Vi är inne på tredje veckan och hon sover sina 13.5 timmar / dygn som hon ska. På natten sover hon 11.5 timmar och sedan har hon 45 min på förmiddagen och 1.5 timmar på eftermiddagen. Hon är nu 1 år och springer omkring och leker hela dagarna.

Det jag nu undrar över är varför hon fortfarande grinar eller frågar när det är dags för nattning. Nattningen tar ca 7-15 minuter nu, men hon gråter så fort vi går ut. Från start har jag och Angelinas pappa tagit två nätter var, och det âr speciellt när pappa nattar som hon gråter så fort jag lämnat rummet och vinkat godnatt.

De senaste två nätterna har hon levt om på nätterna. Vi tror hon drömmer, för hon skriker till. Vi behöver inte gå in och oftast inte ens ramsa, för hon somnar om av sig själv. Vi tycker att det känns tråkigt att hon behöver bli ledsen innan hon somnar och vi hoppas kunna förmedla säkerheten till henne. Vi vet inte hur? Vi står utanför och med vår lugnaste stämma säger ramsan, men det har inte hjälpt. Dagsömnen fungerar toppen. Då somnar hon utomhus i sin vagn och somnar med vaggning inom två minuter.

Jag ammar fortfarande men har inte vågat sluta nu under kuren. Vi ska åka bort under julveckan och tänker därför sluta efter resan. Tror ni att amningen kan ha något med detta att göra?

En anna fråga är hur vi ska kunna veta att allt är okej där inne i hennes rum, utan att gå in? Två gånger har vi tagit upp henne på morgonen och hon har gjort nr. 2 i blöjan. Vi vill inte att hon ska behöva ligga med bajs i blöjan på natten.

Hmm, vi är så tacksamma för råd och tips från er på Föräldrarforumet.
MVH,
Angelinas mamma
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

:D Hej angelina och välkommen hit till forumet :!:

Underbart att läsa att er flicka blomstrar, jag blir glad ända in i hjärtat :heart:

Ledsna läggningar KAN hänga i ett tag, och alla barn är inte lika. Min yngsta flicka gnölade varje kväll innan sovning och gjorde så länge, det var hennes sätt att somna helt enkelt. En av mina flickor har alltid småsjungit sig till sömns och själv måste jag läsa några rader innan jag somnar annars är det omöjligt att få en blund i ögonen så vi har alla våra (o)vanor innan sömnen kommer :wink: ... Lägg lite extra krut på skrattet till gonattet, och dra inte ut på läggningarna så får ni överlåta resten till lilla Angelina - ge henne förutsättningarna helt enkelt, precis som ni gör nu! Och ha en glad röst när ni ramsar henne; ett ledset barn ska ha glad ramsa :D :!:

Bajs på morgonen försvinner när hon sover fram till väckning, hon vaknar inte av att hon bajsar utan bajsar för att hon vaknar. Jobba förebyggande genom att ge katrinplommonpuré å förmiddagarna och smörj in lilla rumpan med inotyolsalva på kvällen och använd näsan på morgonen 8) , behöver blöjan bytas så gör det i sängen, i mörkret och under tystnad. Man lär sig :wink:

Fortsätt du att amma om du trivs med det :D :!:

:heart: Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn äldre än ett år "