Viggo är ledsen vid nattning!

Skriv svar
Viggoliten
Kontakt:

Viggo är ledsen vid nattning!

Inlägg av Viggoliten »

Viggo har sovit hur bra som helst jättelänge. Han har älskat att gå och lägga sig och det har inte varit några problem sen vi kurade honom i dec 2008.
Nu, helt plötsligt, blir han hysterisk när man lämnar rummet. Han ställer sig upp och gallskriker på mamma, tårarna sprutar och han blir genomsvettig. Ramsan skiter han fullständigt i, husljud likaså. Om vi går in till honom och lägger honom tillrätta så blir han lugn igen men han somnar inte och så fort vi går ut så är det samma visa igen.

Kan ju tillägga att han är mycket mammig och klänger mycket på mig om dagarna om vi inte är ute eller borta. Är vi hemma så är han som ett plåster.

Vi behöver verkligen hjälp och det är NU, jag avskyr att höra honom så rädd och hysterisk.

Mvh Malin
Mamma till Viggo 080625
Kurad januari -09
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Hej, jag skulle vilja påstå att ni befinner er mitt i "förtrotsen". Läs gärna under "barnafostran" och deras "favoriter" om förtrots så tror jag då får en hel del AHA upplevelser.

Sen är detta som under 8 mån - ångesten. Inte skapa en massa konstigheter, när världen gungar måste mamma och pappa vara stabila. Hur kan du på bästa sätt förmedla detta? Ditt jobb är också att SE TILL att ramsan tar. Du har verktygen från kuren, dessa är till för att lugna. Man kan se det som en slags "minikur".

FÖsta natten vid läggning, LUGNA! Sofjäder tills lugn och andas tungt. GÅ med ramsan. Gör om vid behov. Andra natten, bara vid STOR KRIS lite solfjäder, gå med ramsa. natt 3, ramsa enbart.

Försök att inte skapa en massa vargar i detta eller andra konstigheter, världen är liksom jobbig nog för barnet, behåll lugnet och stabiliteten, gör som alltid.

Mer skratt till go natt, skratta ner i sängen. Jag kittlar min son det sista jag gör innan jag går.

Lycka till i dessa förtrots tider. :D
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Viggoliten
Kontakt:

Inlägg av Viggoliten »

Hej och tack! Ska börja i morgonkväll och hjälpa honom så mycket jag bara kan! Förtrots kan det nog vara en ganska stor dos av, mycket av det jag läste om stämmer in på pricken!

Mvh Malin
Mamma till Viggo 080625
Kurad januari -09
Viggoliten
Kontakt:

Inlägg av Viggoliten »

Gjorde en minikur och det gjorde susen.... Trodde jag.. Nu är det samma visa igen, han skriker och lyssnar inte på ramsan :( I morse började han stöka kl 04.30 och somnade inte om förrän kl 6.. Jag börjar bli tveksam och behöver mer hjälp känner jag!

/Malin
Mamma till Viggo 080625
Kurad januari -09
Sagalinda
Kontakt:

Inlägg av Sagalinda »

Hej Viggoliten och ursäkta att du fått vänta så länge på svar :cry: Är läget fortfarande kritiskt? Jag skulle råda dig att tänka på hur du gjorde när du minikurade för en månad sedan, och återta den attityden. Kör likadant igen! Och läs trådarna om förtrots på nytt, kanske får du nya aha-upplevelser :wink:
Dipl. SHN-kurare och mamma till
:heart: Saga född 28 maj 2005 och kurad vid 6 mån
:heart: Sigrid född 9 maj 2007, SM-barn
:heart: Hugo född 1 april 2009, SM-barn
:heart: Astrid född 20 februari 2012, SM-barn
http://www.alternativjournalen.se/obesprutat
http://vaccin.me
Skriv svar

Återgå till "Säkra Sovare med fnurra på sömntråden"