Vaknar bara tidigare och tidigare på morgonen, PANIK!!!

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Knotan123

Vaknar bara tidigare och tidigare på morgonen, PANIK!!!

Inlägg av Knotan123 »

Hej!
Jag har nu avklarat 9e natten. Min 8 månaders somnar kl 1930. Vårt skratt till gonatt kanske inte alltid är så långt, han är oftast väldigt trött och verkar känna på sig att han ska lägga sig nu... (Nämner detta i fall det har med problemet att göra).
För tre nätter sedan sov han hela natten till 0550, men sen fick jag ramsa till väckning kl 0730, i förrgår vaknade han 0530 och skrek till 0730. Och nu i natt vaknade han redan 0500 och har skrikt tills nu. Ibland har han lugnat ner sig, särskilt första timmen, men sen kommer det tillbaka efter max några minuter. Och, jag som alla andra känner ju att; nu skiter jag i detta, nu går jag in, ger napp och lägger mig brevid, bara han somnar om. Jag är så medveten om vargtimmarna efter att ha läst här, men ändå litar man inte till att det är normalt eftersom man är så trött! Varför vaknar han tidigare och tidigare????
När han vaknar, fast klockan är ca 0500, ska jag tända utanför då och börja greja, eller när är det man ska hålla på och skramla som jag läst lite? Jag ligger på en madrass utanför "vårt rum" där han sover, och har fortsatt haft släckt och försökt ramsat. Kanske egoistiskt men för att jag oxå vill börja kunna sova lite mera nu.. Kanske har jag låtit det gå för länge mellan ramsorna så här på tidig morgon. Tycker själv den låter mest arg nu eftersom jag vill att han ska sova.....
Dagslurarana har jag inte riktigt fått till. Jag lämnar på dagis och går hemifrån vid ca 0900 och måste sen hämta vid 1545. Inom detta intervall skulle jag vilja ha långluren på 1,5 timma, plus då kanske en 20minuters direkt efter lämning. Jag testade att låta honom sova 45 min igår vid 0930 eftersom han ofta är väldigt trött vid den tiden. Och sen sov han 1,45 tim vid 13-tiden. Tyvärr har jag laborerat lite med dagslurarna som sagt och vet fortfarande inte vad som är bäst.. Han blir nio månader nästa vecka. DOck somnar han väldigt lätt nu både på dagslurar och kvällsluren..
Vill gärna ha lite vägledning.... Vi har dock överlevt en förkylning som han fick vid 5e natten och har lite kvar av.. detta kanske oxå har stört allt. vet inte.
Vänliga hälsningar en lite uppgiven mamma
Knotan123

Inlägg av Knotan123 »

Passar på att skriva lite till..
JO, eftersom jag testat lite olika dagslurar, vad brukar de flesta ha för tider? Dvs långstunden vid 0930/1000-11/1130, och sedan en 20 minuters vid 1400 för att säga godnatt sen vid 1930? Hitintills har jag testat 20 minuter vid 0930-0950 och sedan den långa luren vid 13-1430.. för att sedan gå till dagis och köra en lång eftermiddag.
Är rådvill och har läst att man inte ska greja med schemat, men det har inte funkat direkt, han vaknar redan efter en timma oftast på långluren och sedan får jag ramsa. Han verkar dock väldigt trött så här på fm, och därför kanske man borde lägga långa luren då. Å andra sidan beror det kanske främst på att han varit vaken sen 0500-0600... dvs, att han inte sover till 0730..
ilindstrom

Inlägg av ilindstrom »

Hej Knotan123 och välkommen hit! :D :heart:

Såg att du redan har en tråd igång här inne på kurforum. Kopiera gärna över dina frågor till den. Det är lättare för oss som hjälper till att svara så individanpassat som möjligt om vi har hela bakgrunden. Så nu stänger vi den här tråden och ses i din "gamla"

kram :heart:
Ida
Storbus :heart: -02
Mellanbus :heart: -04
Lillbus :heart: -07

www.sovgott.net
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"