Har fått en hel del strul med framför allt daglurarna nu när hon blivit äldre och inte vill sova så ofta. Det är precis som att hon kan hålla sig vaken hur länge som helst och inte vill sova.
Hon är nu nästan 8 månader och har alltid haft svårt att sova längre pass. Sista 2 månaderna har hon bara sovit max 45 min i sträck. Vaknar ofta efter 30 min. Hon har oxå börjat kunna hålla sig vaken i långa pass som tex halv ett till kl 7!!!
Hur trött hon än är så kan jag inte få henne att somna om efter 30min. Hon har börjat sätta sig upp i sängen så fort vi går. Eller oxå ligger hon snällt kvar men somnar inte!
Hade så önskat att hon kunde sova djupt i 1,5h...
Nätterna fortlöper bra. Somnar oftast bra efter ramsa x1 och sover sedan till 7. Enstaka uppvak 1 gång/natt, olika tider, bara ibland. Oftast då hon hamnat fel eller frusit. Somnar då om direkt.
Har varit förkyld länge nu men verkar bara störa på dagarna. Hon borde ju behöva sova mer då men icke.
Har länge ätit på tider 745, 11, 14, 17 och 1845 (nattslurk).
From idag nytt schema:
Äta 07, 10, 1330, 17, och 1845. På så vis tänkte jag att hon har full mage innan hon ska sova länge. Höll henne uppe till 10 nu och hon somnade direkt när jag lade ner henne. Men då hade hon varit trött och ledsen i nästan 1,5h innan! Brular sova vid 9 men bara i 30 min.
Någon som har råd? Hålla henne till 10 på morgonen kommer inte att hålla om hon är så trött som idag. Men hur ska jag få henne att sova länge?
Förlåt om det verkar rörigt...
Tacksam för all hjälp!