När ska man ha sin sista lilla 20 minutare för att det ska bli bra egentligen? Jag har en massa problem med att få till den luren, känns som att hon antingen är för trött eller för pigg eller för hungrig för att somna bra och då blir det ju kvällstrassel AB resten av kvällen. LIka trist för samtliga inblandade..
Så här ser våra dagar ut för tillfället:
7.30 godmorgon, ammning strular en del, hon verkar helt enkelt inte så intresserad av att amma...brukar gå ner ett bröst efter en hel del trugning, sen är det tvärstopp..
9.30-10.15 sova 45
11.00 äta lunch riktig mat, vil inte ha bröst som påfyllning men äter mat+fruktpuré med väldigt god aptit..
12.30-14.30 sova 2
15.00 mellis, ammning, blir oftast inte förre bortåt 15.30, innan dess vägrar hon ta bröstet
16.40 sova 20 min (fungerar sällan, hon är arg eller glad men somnar inte, oftast inte förren efter fem, dock är hon ofta trött tidigare, men blir arg när hon läggs)
17.00 äta gröt (blir ju 17.30 eftersom hon inte somnar förren efter fem)
19.00 kvällsslurk (måste trugas, trugas, trugas för att äta ett bröst, tvärvägrar B2)
19.30 sova natt, oftast väldigt trött och lite gnällig här..
Hon sover som en stock på alla pass utom sista 20 minutare, och äter gröt som en hel karl höll jag på att säga
Så vad göra med mat? Sluta amma och bara ha fast föda? Känns tråkigt och väldigt tidigt? Försöka med flaska igen? Vägras nämligen fortfarande..
När jag ammar så håller hon på och biter mig när hon är klar så jag har ont! Och om hon inte är sugen så tar hon också bara tag och drar superhårt, har tom fått ett sår på ena bröstet! Hon har inga tänder än dock..ser inte fram emot det.
Och när ska man egentligen ha den där sista luren för att det ska bli bra med kvällen och morgonen, hon vill nämligen gärna vakna lite tidigt, men är inte arg eller hungrig då..