Vi håller på att renovera här hemma, så jag är ganska upp i det. Min man läser en kurs och är ganska upp i den. Så då och då blir det så att den som har barnen känner sig lite hindrad av dem, och hellre skulle vilja bryta upp golv/skriva uppsats.
Idag var en sån dag.

Jag hade barnen på förmiddagen, och vi gick och plockade lite hemma, men satt mest och hängde, fick besök av en vän och hennes bebis, gick ut och käkade sedan lunch på ett kafé (eftersom jag har rivit ut köket). Sedan gick vi hem och barnen sov och jag renoverade. Efter lunchluren tog deras pappa, som varit i skolan på morgonen, över barnansvaret men lyckades inte göra något vettigt med dem, han heller. Bebbo blev grinigare och grinigare.
Men efter middagen konstaterade jag att vi verkligen behövde gå och handla, klädde på Bebbo och tog med honom till affären. Och så trampade vi runt där, diskuterade vad vi skulle ha och småpratade lite allmänt, och han hjälpte till att trycka på kortläsare och lägga saker i vagnen. 8) Och, alltså, nöjdare unge får man leta efter! Grinigheten var som bortblåst!
Så när vi kom hem gick han runt och småpratade med alla, drack lite välling och tog fram en ren blöja åt sig. Sedan tyckte han att det var kväll och gick helt sonika till sin säng och försökte klättra i.
Social delaktighet rular!