Sen sov Lussi middag och vi glömde bort att vi frågat Lussi, glömde bort klockan till Leia och frågade Leia om hon ville åka med.
Kom så ihåg Lussi och rusade in för att väcka henne så att hon och pappa skulle hinna till Guldfynd.
Medans jag tog på Lussi skor hörde jag Leia gråta i köket att hon också ville följa med. Såklart, vi hade ju frågat. Hade vi däremot hållt fast vid ursprungsidén hade hon köpt den utan knot.
Lussi hörde Leia och ville absolut säga hej då. Hon gick till Leia varpå Leia mellan tårarna sa: "Snälla Lussi, kan jag få åka med dig?" (inte en enda sur min gentemot Lussi)
Lussi klappade Leia och sa tröstande: "Nästa gång Eia, nästa gång"
Vi tittade på varandra maken och jag och sen lyfte jag Leia till hallen och tog på henne jackan. Lussi hämtade Leias skor och sa: "Här Eia, dina tor".
Klockan fick vänta. Pappa, Leia och Lussi passade på att fika också och hade en mysig stund tillsammans.
På kvällen frågade Leia varför vi först sa att hon kunde åka med, sen sa att bara Lussi fick åka och sen ändrade oss igen. Jag kunde bara svara helt ärligt att :"Det blev tokigt".
Nancy