Hej,
Efter många månader av vånda har vi äntligen kommit igång. Jag önskade mig bägge AW böckerna när Kalle kom och har sen dess smygläst Sova hela natten. Något i mig vågade inte dra igång tidigare. Jag var rätt övertygad om att det skulle bli ett helvete med tanke på att jag har ammat en gång i timmen på nätterna plus att han har vägrat egen säng.
Nu har vi kört två nätter och fortfarande har han inte skrikit mer än 5 minuter i sträck. det är ren magi! I natt behövde vi inte buffa något alls under första halvan (det är min man som har kört). Underbart!
Men! Dagslurarna får jag inte till. Han skriker och skriker och jag vet inte riktigt hur jag skall bete mig.
Jag buffar litegrann och föröker låta honom vara tills det inte går längre och då ramsar jag.
Har ni några tips?
Han vill bara sova 45 men jag har bestämt 1,5 för han sover för lite på dagarna...
Lisakalle
dagslurarna
Hej och välkommen hit! 
Ett par frågor, hur gammal är Kalle? Skriv gärna barnets ålder och när ni började kura i din signatur, lättare för oss att få historik då.
Vad har ni för schema? Ljuvlig läsning att nätterna funkar så bra för er.
Hur menar du då? Buffa skall man göra tills barnet är antingen sömntungt, vilket jag tycker du kan gå på nu eftersom ni är så tidiga i kuren. Sedan buffar man tills lugnet infinner sig, därefter ramsa. Buffar man till sömnen kommit, bekräftelseramsar man ut även om barnet sover. Alltid avsluta med bekräftelsen.
Vad menar du med "tills det inte går längre"?

Ett par frågor, hur gammal är Kalle? Skriv gärna barnets ålder och när ni började kura i din signatur, lättare för oss att få historik då.
Vad har ni för schema? Ljuvlig läsning att nätterna funkar så bra för er.
Jag buffar litegrann
Hur menar du då? Buffa skall man göra tills barnet är antingen sömntungt, vilket jag tycker du kan gå på nu eftersom ni är så tidiga i kuren. Sedan buffar man tills lugnet infinner sig, därefter ramsa. Buffar man till sömnen kommit, bekräftelseramsar man ut även om barnet sover. Alltid avsluta med bekräftelsen.
tills det inte går längre och då ramsar jag.
Vad menar du med "tills det inte går längre"?
//Anna
Mamma till Ester -
född feb 09, kvällsmålskurad juni 09
Mamma till Ester -
Hej igen och tack för ditt svar.
Min son är snart 8 månader och började kuras i lördags 21/11.
Schemat:
07.30 vakna + amning
08.00 frukost
10.15-11.45 vila
12.00 lunch
14.30 mellanmål
15.00-15.45 vila
17.00 middag
19.00 välling+amning
19.30 godnatt
helst skulle jag vilja ha 3st 45-minutrare för det är mer hans grej men jag får inte ihp det...
jag buffar som du skriver tills det blir lugnt men inte tills han somnat. tills det inte går längre betyder att han har fått chans att komma till ro själv dvs skriker. när jag märker att det inte funkar går jag in.
mvh
lisakalle
Min son är snart 8 månader och började kuras i lördags 21/11.
Schemat:
07.30 vakna + amning
08.00 frukost
10.15-11.45 vila
12.00 lunch
14.30 mellanmål
15.00-15.45 vila
17.00 middag
19.00 välling+amning
19.30 godnatt
helst skulle jag vilja ha 3st 45-minutrare för det är mer hans grej men jag får inte ihp det...
jag buffar som du skriver tills det blir lugnt men inte tills han somnat. tills det inte går längre betyder att han har fått chans att komma till ro själv dvs skriker. när jag märker att det inte funkar går jag in.
mvh
lisakalle
Hej, 
kom ihåg att ramsan skall ta över mer och mer nu och om du alltid går in när han skrikit en stund lär han sig ganska snabbt att det funkar så. Försök istället att nå fram till honom med ramsan och på ett tidigare stadium.
:thumbsup:
kom ihåg att ramsan skall ta över mer och mer nu och om du alltid går in när han skrikit en stund lär han sig ganska snabbt att det funkar så. Försök istället att nå fram till honom med ramsan och på ett tidigare stadium.
:thumbsup:
//Anna
Mamma till Ester -
född feb 09, kvällsmålskurad juni 09
Mamma till Ester -