TACK!

Frågor och svar om att kura lite äldre barn
Skriv svar
Amfibol

TACK!

Inlägg av Amfibol »

Hej, vi måste bara tacka Anna för att hon lotsat in hela vår familj i ett underbart sovliv :!:

Fick nyhetsbrevet från growingpeople idag och blev med ens säker på att nu måste jag få tacka ordentligt för allt hon lärt oss. Så trött man blir av deras propaganda :!:

För ett år sedan kurade vi vår yngste prins och sedan den tiden har vi haft det UNDERBART! Sixten sover 7-7 utan undantag, storebror åkte med på tåget och sover gott även han hela nätterna. På arbetet går alla småbarnsföräldrar med ICAkassar under ögonen men vägrar ta emot mina råd att åtminstone läsa på forumet. Jag ger tusan i dem nu och njuter varje minut av att få vara mamma åt mina underbara barn som skapar så otroligt mycket lycka och kärlek för oss varje dag.

Härom natten vaknade Sixten och var riktigt ledsen. Både min man och jag blev alldeles konfunderade och visste inte riktigt vad vi skulle göra, jag hann till och med börja tvivla på hans vilja att sova ända tills vi upptäckte att han hade bara bajjat och ville ha ny blöja. Kontentan av detta är att: Han älskar att sova i sin säng! Tvivla aldrig på det.

Ikväll när han skulle sova sprang han glatt till pappa och kramade gonatt för att sedan med glada rop följa med till sängen. Ova Ova Ova, hejdå! Säger han :lol: Och ajöss med mamma ut ur rummet! Snark!

Tänk om fler vågade följa dina råd Anna, vilka pigga glada människor vi skulle ha i vår omgivning.

Stå på dig!

Massa kramar från hela familjen Trolin!
Elias 2003-02-23
Sixten 2008-05-19 Kurad 080922 & omkurad 081102
Elle

Re: TACK!

Inlägg av Elle »

Amfibol skrev: Jag ger tusan i dem nu och njuter varje minut av att få vara mamma åt mina underbara barn som skapar så otroligt mycket lycka och kärlek för oss varje dag.
:heart: :heart: :heart:

Kram Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Tack för ett härligt, hjärevarmt och klokt inlägg :heart:
Amfibol skrev:Tänk om fler vågade följa dina råd Anna, vilka pigga glada människor vi skulle ha i vår omgivning.
:D Fler blir vi!

Som Anna själv brukar säga: se på barnen - det räcker! Alla mina sex barn är Barnaboksbarn, och för mig räcker se deras goda sömn, sunda matvanor, trevliga sätt, härliga självkänslor och de fina personligheter de har som bevis för att Barnaboken och Annas filosofi är rätt och klockren. Ingen barnläkare eller annan "expert" i världen kan få mig att tro att Annas råd skulle vara fel! Och vi är många, många - precis som du också - som har våra barn som främsta bevisen framför oss. Våra barn :heart:

Tack än en gång för att du delar med dig!

Kram Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

Amfibol skrev:Hej, vi måste bara tacka Anna för att hon lotsat in hela vår familj i ett underbart sovliv :!:
:D Tack, kära rara du :heart: Visst leker livet, så som det ska göra när man har små barn :lol: Ty små barn ska ju njutas - och njuta själva :heart:
Amfibol skrev:Fick nyhetsbrevet från growingpeople idag --- Så trött man blir av deras propaganda :!:
Ja herre milde. Vi lever i den bästa av världar men ska må apa och utgöra arbetsmarknad - patientunderlag - evinnerligen :roll: Jag har gjort ett genmäle med motfrågor - se Kackelforum: "Får barnläkarna vräka ut sig vad som helst?" (Svar Ja. Men de förlorar i trovärdighet...)
Amfibol skrev:För ett år sedan kurade vi vår yngste prins och sedan den tiden har vi haft det UNDERBART! Sixten sover 7-7 utan undantag, storebror åkte med på tåget och sover gott även han hela nätterna. --- Ikväll när /lilla Sixten/ skulle sova sprang han glatt till pappa och kramade gonatt för att sedan med glada rop följa med till sängen. Ova Ova Ova, hejdå! säger han :lol:
Med er hjälp har han funnit den underbara NJUTNINGEN. Och hans lille storebror med honom. Vilken ljuv musik för mina öron :-({|= (Säkert ingenting emot era...) TACK :heart: :heart:

Ge dem varsin puss på lilla näsan från mig :lol: :lol:

Jag är så glad att du skrev \:D/

O:) :heart: :sleep:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn äldre än ett år "