Hej,
min lilla stumpa på snart 4 månader sover alltid på mage på natten och när vi är hemma. Min erfarenhet är också att hon vanligtvis sover bättre på mage än på rygg.
Men nu är det kallt ute och storasyster ska hämtas och lämnas på dagis i vagnen och vi ska ut och göra saker.
Det är ju enormt praktiskt att lägga henne på rygg i åkpåsen hemma, så behöver jag inte väcka henne när det är dags att gå ut, kan bara dra upp dragkedjan. Å andra sidan så måste man då ha med ytterkläder (som blir kalla) om vi ska vara ute, och det är ju inte så kul att krångla med utomhus.
En lösning är givetvis att klä på henne ytterkläder och lägga henne att sova på mage utomhus, men vi har inget bra ställe där jag vill lämna henne ensam ute.
Jag håller på att prova mig fram men blir inte riktigt klok på hur jag ska bära mig åt. Ni andra, hur gör ni?!
Mvh Mamma till stortjejen född 0901 och lillan född 0907
Hur sova på mage i vagn med alla vinterkläder?
Hej Stinamalm
Vi kör nåt liknande som Elle, fast det är inte så kallt i Köpenhamn.
Verkar som att han är varmare när han ligger på magen än när han ligger på rygg. Jag har en teori om att det är därför det är större risk för psd, att barnen blir för varma liksom. Så vi har inte så mkt kläder på honom, lägger han på mage inne för att sova, och så på med filt innan vi går ut. Vantar och mössa är ju bra förståss.
Och så kan du ju ta med overall.
Åkpåse har vi inte utan lift/liggvagnsdel i stället, eftersom dom vi känner med åkpåsar har barn med litet platta bakhuvuden...
Tror inte att åkpåse och magläge är en god idé heller, blir för tätt liksom.
Lycka till!
hälsar Malena
Vi kör nåt liknande som Elle, fast det är inte så kallt i Köpenhamn.
Verkar som att han är varmare när han ligger på magen än när han ligger på rygg. Jag har en teori om att det är därför det är större risk för psd, att barnen blir för varma liksom. Så vi har inte så mkt kläder på honom, lägger han på mage inne för att sova, och så på med filt innan vi går ut. Vantar och mössa är ju bra förståss.
Och så kan du ju ta med overall.
Åkpåse har vi inte utan lift/liggvagnsdel i stället, eftersom dom vi känner med åkpåsar har barn med litet platta bakhuvuden...
Tror inte att åkpåse och magläge är en god idé heller, blir för tätt liksom.
Lycka till!
hälsar Malena
mamma till Emma född 2007-10-06
och till Isak född 2009-10-20
och till Isak född 2009-10-20