kura lillebror?!

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Liamsmamma

kura lillebror?!

Inlägg av Liamsmamma »

Nä nu är det dags! Lillebror har varit en duktig sovare sen början men den envisa vargtimmen ger sig inte utan blir allt värre..
Storebror kurade jag å har sedan dess en duktig sovare som ja endast besöker nattetid då jag hör att ngt är riktigt fel ex kissat ned sängen annars sover han tyst å lugnt.

Lillebror är riktigt trött när kvällen kommer å somnar oftast inom ngr minuter. Ja har aldrig ramsat honom utan alltid bjudit på en tillrättaläggning å ack så tokigt :roll: de blivit. Skriker/ropar/gnöllar alltid innan han somnar ibland utan hjälp oftast med... Han somnar runt 19.10 och sover som en stock framtill 23 då han grinar å är upprörd men somnar om när man bäddar till honom. :? De har varit en hel del förkylningar som har hackat upp nätterna å väckt vargar hos mamma. men ett problem som evig består är att han vaknar i vargtimmen å är svår sövd. Nu har det gått så långt att han är vaken i snitt 1 1/2 tim å inget..inget hjälper. Många ggr är han riktigt pigg som om han hade sovit klart. Söker mig hit igen för stöd å pep för visst finns det väl hopp :( :)
Han sover ca 20 min på fm men blir allt mer svår. 1 1/2 tim mitt idagen men är väldans trött vid läggning. Visst behöver dem 2 lurar länge än?

Passar på att frg om storebror med som är strax över 2 år. Han hade extremt svårt att somna kvällstid i sommar det tog ibland långt över en timma.. drog ned dagsluren till 45-1tim å det funkade. Men nu tar det runt 45 min igen kvällstid...pigg som bara den! När plockar man bort luren? eller oroar jag mig i onödan är det okej att det tar sådan lång tid? Han är sällan upprörd utan söker ju 1001 ursäkter för att fortsätta va vaken!
Mamma till goingen :heart: Liam :heart: Född Aug-07. Kurad Jan 08 Lillebror född Jan 09
nilam

Inlägg av nilam »

Så, spark i baken :wink: börja kura lillebror NU :lol:

Du vet ju hur det ska "vara" och du vet hur du ska göra, se till att samtidigt baka in ramsan

Här är lillebror snart 3 och sover fortfarande 1,5 timmar (natt 11,5) mao så olika.
när du beskriver läggningen är det storebror som ställer massa frågor eller är han tyst och nöjd i sin säng??

Är det storebror som ställer massa frågor, vatten, kissnödig, fel kudde etc så får du "ramsa" honom med, vi tar det i morgon älskling, för ingen diskussion, detta står precis beskrivet i BB.

Så återigen, se till att kura lillbrorsan, vi finns här för pep och stöttning under vägen.

Malin
:heart: Storasyster sep 02
:heart: Lillasyster aug 04, kurade vid 4 månader.
:heart: Lillebror jan 07, standardmodell

Storasyster omkurad vid 2,5 år då vi hade tagit bort spjälsängen alldeles för tidigt.
Liamsmamma

Inlägg av Liamsmamma »

Ja det är storebror som har fråge circus :D Jag kortade storebrors sömn till ca 45min istället för 11/2tim mitt idagen. Första tiden somnade han mycke fortare på kvällen men nu tar det tre kvart att somna igen på kvällen. Jag tycker också att han ofta ha ringar under ögonen trots en god natts sömn. Tänker ge tillbaka honom möjligheten att sova 1 1/2tim.

Läser på för fullt igen om SHN så att den rätta attityden skall infinna sig 8)
Det är ju vargtimmen som spökar i övrigt klarar han de nattliga uppvaken själv.
Funderar mest på hur jag skall gå tillväga.. känns ju som lite tokigt att springa dit å ramsa på övrig tid då han klarar av dessa uppvak själv. men det e klart för att få ramsan att ta.... :?: :? Ska jag genomföra en regelrätt kur ???
De sista två mornarna har jag helt enkelt inte haft nån trafik där alls utan väntat på krisläget som aldrig infunnit sig. I morse hörde jag honom som tvärast men la döv örat till å det tystnade och han vaknade inte förrän 06.50 använde då marginalkvarten och gjorde morgon 07.15 Då fick han leka själv i sängen tills kl ringde 07.30 för storebror.

Nu när jag synat sömarna ser jag flera schema justeringar som behöver göras bla senare lägga sovningarna. kommer absolut ha inverkan på lillebrors dåliga och övertrötta kvällshumör.
Mamma till goingen :heart: Liam :heart: Född Aug-07. Kurad Jan 08 Lillebror född Jan 09
Liamsmamma

Inlägg av Liamsmamma »

Tack för att du tog dig tid nilam :D

Ja det är storebror som har fråge circus :D Jag kortade storebrors sömn till ca 45min istället för 11/2tim mitt idagen. Första tiden somnade han mycke fortare på kvällen men nu tar det tre kvart att somna igen på kvällen. Jag tycker också att han ofta ha ringar under ögonen trots en god natts sömn. Tänker ge tillbaka honom möjligheten att sova 1 1/2tim.

Läser på för fullt igen om SHN så att den rätta attityden skall infinna sig 8)
Det är ju vargtimmen som spökar i övrigt klarar han de nattliga uppvaken själv.
Funderar mest på hur jag skall gå tillväga.. känns ju som lite tokigt att springa dit å ramsa på övrig tid då han klarar av dessa uppvak själv. men det e klart för att få ramsan att ta.... :?: :? Ska jag genomföra en regelrätt kur ???
De sista två mornarna har jag helt enkelt inte haft nån trafik där alls utan väntat på krisläget som aldrig infunnit sig. I morse hörde jag honom som tvärast men la döv örat till å det tystnade och han vaknade inte förrän 06.50 använde då marginalkvarten och gjorde morgon 07.15 Då fick han leka själv i sängen tills kl ringde 07.30 för storebror.

Nu när jag synat sömarna ser jag flera schema justeringar som behöver göras bla senare lägga sovningarna. kommer absolut ha inverkan på lillebrors dåliga och övertrötta kvällshumör.
nilam

Inlägg av nilam »

Hej :D

Se det inte som en kur utan "ramskur" börja på natt 2, ingen/lite trafik ramsa och bekräftelse, tror han fattar galoppen snabbt, sen får du ju verktyg att fixa vargtimmen samtidigt :wink:

Ang storebror har du BB?, låna den isf, storebror kör en klassiker som jag skrev tidigare, sen är det olika, vissa behöver inte sova lika länge på dagarna som andra, men ger du klara signaler på kvällen kommer han att somna fortare och fortare :D

Malin
:heart: Storasyster sep 02
:heart: Lillasyster aug 04, kurade vid 4 månader.
:heart: Lillebror jan 07, standardmodell

Storasyster omkurad vid 2,5 år då vi hade tagit bort spjälsängen alldeles för tidigt.
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"