sista lilla hindret

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Mamma L

sista lilla hindret

Inlägg av Mamma L »

Hmmmm...

Tycker nog att jag talat om tillräcligt tydligt vad som gäller på natten vid det här laget :?

Men tydligen tycker inte prinsen det, eftersom han fortsätter att fråga :roll:

Dagslurarna och att somna på kvällen, går som en dans men sennatten/tidig morgon (vargtimmen), är fortfarande väldigt vingliga.

Fick för en tid sedan rådet att backa och har så gjort men fortfarande har vi bara haft ett par bra nätter :?

Hade en period när killen vände sig till ryggläge hela tiden och då blev det i och för sig lite mer trafik igen...

Envis är jag ...men envisare verkar den lille vara :D

Det här med att låta barnet lösa småkriser själva, innebär det att man kan låta dem vara även om det börjar låta lite ledset, avvakta en stund?

Kan säga att jag går absolut inte in om han är för.b..nd, smågnällig eller bara bökig men är ganska snabb/väldigt snabb, in om han låter ledsen.
Ska jag avvakta mer kanske? och i så fall hur länge?

Som det ser ut nu ingriper jag sällan på nätterna men han är uppenbarligen vaken ett flertal gånger och varierar mellan att vara nöjd och ligga och småprata, gnälla och vara arg.

Visa mig vägen till att visa prinsen vägen till att komma över det här sista lilla strulet :D

Tack på förhand!!!
Linda mamma till Felix -97 Lisa -99 och lille Liam April -05
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Det ar sjalva trafiken du maste inskranka. Inte tanka IN (som du gor nu) utan i sa fall UT :!:

Visst kan du avvakta lite till, det tycker jag absolut, men om och nar du bestammer dig for att ingripa eftersom han definitivt later riktigt ledsen, da ar det ramsan som ska galla. Inte trafiken.

Han behover inse och kanna och forsta att han KAN somna om sjalv och det kan han ju :wink: Sa gar du in efter tio minuter (inte tjugo) nar han sover sa gott och lagger ratt, stoppar om etc. Det marker han inte.

Den trafiken ska alltsa vara pa ditt initiativ, inte hans. Han ska inte skrika dig TILL sig lika lite som du ska tanka in, utan han ska skrika dig IFRAN sig och du ska tanka ut. Du kommer snart pa det :wink:

Mer fortroende alltsa bade for honom och dig sjalv och din ramsakonst :wink: :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"