Strul med gäster hemma

Skriv svar
Krisse

Strul med gäster hemma

Inlägg av Krisse »

Hej!

Vi har inga som helst problem att lägga Emmy för natten eller för sin lunchlur när vi är själva.

Men om vi har gäster hemma under dagen eller på kvällen härjas det rejält. Detta kanske inträffar 2 gånger per månad annars är det ju bara jag och Emmy och på kvällarna även hennes pappa hemma. När vi är hemma själva så har vi alltid radio/tv på högt, dammsuger ibland etc så det skall vara ljud i huset men annars sitter jag och jobbar vid datorn när hon sover.

De gånger vi har gäster hemma har det tagit upp mot 30 min för henne att tystna (vilken är en evighet för oss), ramsan verkar göra henne förbannad och att gå in till henne har visat sig att det är det dummaste vi kan göra för hon har ju alltid somnat själv så óm vi är i rummet så undrar hon vad som är på gång. När hon väl har somnat kan hon ju sova sig igenom ett brandlarm. :lol:
Så jag brukar göra mkt husljud av alla de slag med inte så lätt om man sitter och äter middag.

Någon annan som har haft detta problem?
Några tips?

Tack på förhand!
Kram
Emmy 080212
Rasmus 091223
Elle

Inlägg av Elle »

Hej Krisse!

Vad roligt att höra från er! Jag ser att det är en liten på väg till er familj, grattis!

Vet du, jag skulle inte ta något extra alls för att hon tar längre tid på sig att somna när ni har gäster. Vad gör det om hon ligger och snackar eller tjoar en längre stund då? Så har våra juveler gjort ibland också både när vi haft gäster och vi varit själva. Jag tycker det är roligt att lyssna på vad de snackar/sjunger/tjoar om :lol:

:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Krisse

Inlägg av Krisse »

Tack Elle för svar :heart:

Ja det har du ju rätt i. Vår närvaro hjälper ju inte henne direkt att somna, jag får väl ta till det gamla klassika som musik som vi hade när hon var liten. Man är väl väldigt bortskämd att vi aldrig hör av henne efter vi lagt henne tills vi väcker henne förutom någon enstaka natt.

På lördags vankas det gäster så då får jag väl ta fram lite mer attityd till mig själv bara.

Kram

ps ja det skall verkligen bli spännande med ett till barn, vi längtar så.
Emmy 080212
Rasmus 091223
Elle

Inlägg av Elle »

:thumbsup:

:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Krisse

Inlägg av Krisse »

Hej!

Det går sådär för mig....

Jag tycker problemet nu är större. Varje gång vi har folk hemma så blir hon jättearg när vi lägger henne. Det vore väl ok om hon skrek i 10 minuter men nu kan ta det över en halvtimme för henne att komma till ro :roll: (igår tog det 45 min, då var min man tillslut inne och solfjädrade henne (gravid som jag är har jag ingen chans att stå lutad över sängen)
Ledsen är hon ju inte för ramsan funkar ej vilken den ej gör när man är arg.

Nu har vi haft ganska mkt folk hemma hos oss så jag tycker hon nog borde vant sig lite men icke.
Vi har jättemycket ljud runt omkring som radio, dammsugning etc men helt omöjligt att få henne lugn.

Jag kan ju inte strunta i att hon gallskriker för någon tyst klagan pratar vi inte om här inte. Nej hon skulle nog kunna väcka grannen :wink:

Usch jag tycker det är jobbigt.

Några tips?
Emmy 080212
Rasmus 091223
Sagalinda
Kontakt:

Inlägg av Sagalinda »

Hej du! Jag skulle tro att tösen är arg för att hon vill vara med gästerna, inte alls sova. Jag har ibland märkt samma problematik här när vi har gäster dagtid - Sigrid vill då inte alltid lägga sig för dagslur. Och visst kan jag förstå att de små inte vill sova då det finns spännande gäster att ha trevligt med...

Hur vore det att be gästen/gästerna komma med upp och natta henne? Och förbered henne i tid på att snart är det sovdags, "och då kommer XX med upp och nattar dig, och sedan får du sova skönt hela natten lång." Be tösen visa sin säng och sitt rum åt gästerna, och berätta om hur skönt hon tycker det är att få gå och lägga sig på kvällen. För ett par veckor sedan hade vi gäster över helgen, och det var kanonkul för flickorna då mannen (gästen) kom med upp och nattade dem!
Dipl. SHN-kurare och mamma till
:heart: Saga född 28 maj 2005 och kurad vid 6 mån
:heart: Sigrid född 9 maj 2007, SM-barn
:heart: Hugo född 1 april 2009, SM-barn
:heart: Astrid född 20 februari 2012, SM-barn
http://www.alternativjournalen.se/obesprutat
http://vaccin.me
Skriv svar

Återgå till "Säkra Sovare med fnurra på sömntråden"