ta bort blöja på natten

Tipsforum med husmorsrecept och huskurer

Skriv svar
Johannakull

ta bort blöja på natten

Inlägg av Johannakull »

Vet inte om detta är rätt forum men prövar i alla fall.
Erik ny fyllda fyra torra på dagen sedan 2 år men kissar på natten. har alltid gjort. har aldrig haft en torr natt.
Han får inget att dricka efter middag och somanr vid ca 20.00 sover till halv åtta på morgoneni ett svep.
Vi har prövat att ta upp honom och kissa vid 23 tiden men blöjan är i alla fall våt.
Så ,skall vi vänta på torra nätter eller skall vi låta honom kissa i sängen och upptäcka att det inte är så behagligt. :?
Undrar nämligen om det kan vara så att Erik helt enkelt tycker det är ganska bekvämt att kissa i blöjan på natten???
Mamma till Erik född 0510 kurad vid fem månader och Johan född 0803 SM från start (en slingrig resa...)
Kalaskakan

Inlägg av Kalaskakan »

Hej Johanna!

Jag har flyttat din tråd till Mat, Mage & Barnakropp istället.
Där är jag säker på att du får kloka svar :)

//Kalaskakan
Ewa

Inlägg av Ewa »

Hej Johannakull :D

Jag törs svära på att han inte kissar i blöjan för att det är bekvämt. Däremot är nattorrhet hormonellt betingat, inte alls en träningssak på samma sätt som dagtorrhet. Läs gärna i tråden, och hojta om det är något du sedan undrar över:
http://www.annawahlgren.com/forum/viewt ... ed767c72d3
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
Johannakull

Inlägg av Johannakull »

Tusen tack för svar och tråd. Då blir det blöja på tills Erik är torr. Ingen mer väcking för att kissa här inte. Sova gott är ju det bästa som finns!
Mamma till Erik född 0510 kurad vid fem månader och Johan född 0803 SM från start (en slingrig resa...)
Skriv svar

Återgå till "Mat, mage, barnakropp"