Svininfluensa
Hej, i vår skola ska vaccineringen börja när som helst nu. Har pratat med sköterskan som ska vaccinera alla och hon tänker varken vaccinera sig själv eller sina små barn. Hon säger att vaccinet ska finnas i minst 10 år för att hon ska ge det till sin familj.
Lena, mamma till
pojke -juni 02,
flicka -januari 05,
pojke -september 07
pojke -juni 02,
flicka -januari 05,
pojke -september 07
-
kattklo
Och jag gillade DN:s ledare i fredags!
Sunt förnuft, i min värld.
Till exempel dessa bitar:
"Till dags dato har 6021 fall med dödlig utgång av den nya influensan rapporterats in. Åtskilliga av dem är unga människor. En hel del friska, gravida. Grupper som vi i vår del av världen inte precis är vana vid att de dör från ena dagen till den andra. (...)
Det står alltså 6021- 0 i denna match för eller emot vaccin. Och det kan ju vara bra att veta när man ska göra en riskbedömning."
Sunt förnuft, i min värld.
Till exempel dessa bitar:
"Till dags dato har 6021 fall med dödlig utgång av den nya influensan rapporterats in. Åtskilliga av dem är unga människor. En hel del friska, gravida. Grupper som vi i vår del av världen inte precis är vana vid att de dör från ena dagen till den andra. (...)
Det står alltså 6021- 0 i denna match för eller emot vaccin. Och det kan ju vara bra att veta när man ska göra en riskbedömning."
Åh, tack snälla Ingrid!! Nu äntligen hittar jag nåt som ger mig lite ro i denna debatten. Vi har bestämt att inte vaccinera varken oss själva eller barnen. Vi har i min familj haft en "hus-homeopat" i alla herrans år. Nu har hon dragit till Norge med sin familj och är inte längre tillgänglig för oss att anlita...
Vi ska nu genast bege oss till homeopat-apoteket för inhandling!! Tack igen!
Vi ska nu genast bege oss till homeopat-apoteket för inhandling!! Tack igen!
Stolt mamma till fyra flickor och en pojke. 03, 04, 06, 08 och 10
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Det är så förfärligt. En liten treårig pojke har dött.
Han togs till sjukhuset i onsdags med hög feber. Då hade han varken ätit eller druckit på tre dygn. Men han blev hemskickad
På fredagkvällen kom han in igen akut med andnöd. I 25 minuter fick han vänta på hjälp. Sedan var det för sent.
På lördagen var han död.

Han togs till sjukhuset i onsdags med hög feber. Då hade han varken ätit eller druckit på tre dygn. Men han blev hemskickad
På fredagkvällen kom han in igen akut med andnöd. I 25 minuter fick han vänta på hjälp. Sedan var det för sent.
På lördagen var han död.
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
-
Johanna w.
Så hemskt
Sådant får bara inte ske
Men ändå gör det det
H blev vaccinerad i fredags.
Hon har än inte fått några allvarliga biverkningar. Endast hög feber dygn 1 och 2. Idag ingen feber, inget ont- nada.
Men sedan vet man som sagt inte på längre sikt, men när vi väl tagit beslutet var det bara skönt och känns HELT RÄTT!
Det jag tänker på är att pojken låg i riskgruppen, så kanske han hade vaccinerats? Eller hann de inte? Eller valde de att avstå? Oavsett är det som sagt riktigt hemskt, men jag tror inte denna lilla pojken blir den sista tyvärr.
Kram!
H blev vaccinerad i fredags.
Hon har än inte fått några allvarliga biverkningar. Endast hög feber dygn 1 och 2. Idag ingen feber, inget ont- nada.
Men sedan vet man som sagt inte på längre sikt, men när vi väl tagit beslutet var det bara skönt och känns HELT RÄTT!
Det jag tänker på är att pojken låg i riskgruppen, så kanske han hade vaccinerats? Eller hann de inte? Eller valde de att avstå? Oavsett är det som sagt riktigt hemskt, men jag tror inte denna lilla pojken blir den sista tyvärr.
Kram!
Mamma till
Hjärtis april 07
Lill-hjärtis oktober 08
Hjärtis april 07
Lill-hjärtis oktober 08
-
ElinN
Fallet med den 3-årige pojken som dog ska nu utredas då det inte alls är säkert att det var svininfluensan han dog av.
Kram Susan
Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Fallet med den treårige pojken
Fallet med den treårige pojken handlar framförallt om en oerhörd nonchalans från sjukhusets sida.
Det kan aldrig ha varit rätt och riktigt från början att skicka hem honom, då de hade tillgång till alla uppgifter om honom.
Det är fruktansvärt och nu är det för sent.
Det kan aldrig ha varit rätt och riktigt från början att skicka hem honom, då de hade tillgång till alla uppgifter om honom.
Det är fruktansvärt och nu är det för sent.
Länk till artikel från fettdoktorn
Det här är en intressant artikel angående vaccineringen.
http://www.newsmill.se/artikel/2009/09/ ... influensan
http://www.newsmill.se/artikel/2009/09/ ... influensan
-
ElinN
Hmmm... Jag anser nog inte att Annika Dahlqvist är kvalificerad att uttala sig offentligt om svininfluensavaccin... och det gör hon ju knappt heller...
Hon gör snarare lite reklam för sin LCHF-kampanj.
Hennes vinkel är synnerligen egoistisk. Massvaccineringen just nu syftar ju till att skydda de utsatta som inte kan vaccineras, samt att se till att minimera antalet individer som behöver konstgjord lunga (som det bara finns ett fåtal av och som egentligen är till för för tidigt födda!) etc...inte främst att skydda individen Annika Dahlqvist från att insjukna, som hon verkar resonera... Nåja, det blir ganska OT att diskutera detta här, så det ska jag inte fortsätta med!
O:)
Jag har vaccinerat mig idag i alla fall!
Jag har vaccinerat mig idag i alla fall!
Finns poänger
Man kan diskutera länge om Dahlqvist är kvalificerad eller inte. Jag längtar efter den dag då det görs mer vetenskapliga studer på alternativ till vaccinering i olika sammanhang.
Det finns hypoteser om att rätt kost och att ha tillräckligt med D-vitamin i blodet kan ha skyddande effekt.
Nu är det första säsongen vi äter homeopatmedel mot influensa, så jag kan ju tyvärr inte skriva och berätta om någon tidigare säsong då det hjälpt oss.
Det här är ett personligt ställningstagande var och en får ta.
Jag känner att vi tar ansvar genom att ha kontakt med vår homeopat och gå på de riktlinjer som vi får utefter det synsättet.
Det är inte så att vi inte skyddar oss alls. Tvärtom vi äter inflenzium varje dag,tar extra vitaminer som jag berättat och speciellt den här depå tabletten c-vitaminen när vi känner att kroppen varit utsatt för extra belastning.
Det finns hypoteser om att rätt kost och att ha tillräckligt med D-vitamin i blodet kan ha skyddande effekt.
Nu är det första säsongen vi äter homeopatmedel mot influensa, så jag kan ju tyvärr inte skriva och berätta om någon tidigare säsong då det hjälpt oss.
Det här är ett personligt ställningstagande var och en får ta.
Jag känner att vi tar ansvar genom att ha kontakt med vår homeopat och gå på de riktlinjer som vi får utefter det synsättet.
Det är inte så att vi inte skyddar oss alls. Tvärtom vi äter inflenzium varje dag,tar extra vitaminer som jag berättat och speciellt den här depå tabletten c-vitaminen när vi känner att kroppen varit utsatt för extra belastning.
Nu har min kära syster fått svininfluensan, gravid med datum typ NU.
Hon fick testa sig eftersom hon hade kraftiga sammandragningar och själv trodde att det var bebis på gång. I så fall hade de fått isolera henne på sjukhusets förlossningsavdelning. Men bebin har lagt sig i väntläge. 8)
Hon är inte särskilt dålig, mest trött och less på att inte få vara bland folk.
Hennes lillkille på 1,5 år har troligen också svinet. Mår OK men har sovit extra mycket, ca 17-18 tim per dygn, och har hosta som skallrar.
Syrran har varit mycket tveksam till att vaccinera och är nu nöjd med att hon slipper välja, haha!
Nu väntar vi på tillfrisknande och ny kusin!
Kram Jannika
Hon fick testa sig eftersom hon hade kraftiga sammandragningar och själv trodde att det var bebis på gång. I så fall hade de fått isolera henne på sjukhusets förlossningsavdelning. Men bebin har lagt sig i väntläge. 8)
Hon är inte särskilt dålig, mest trött och less på att inte få vara bland folk.
Syrran har varit mycket tveksam till att vaccinera och är nu nöjd med att hon slipper välja, haha!
Nu väntar vi på tillfrisknande och ny kusin!
Kram Jannika
Ojdå
Jannika, jag skickar massa goda tankar till syrran
Kram Kristina
Kram Kristina
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06
Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
-
TorsMamma
- Forumets ordförande
Jaha, då vart mannen och jag vaccinerade i går och Tor idag. Jag kan inte säga vad som är bäst, men för mig var det nog det där med 6000+ mot 0 som tog lite skruv.
Kram till er alla oavsett vad ni väljer!
Kram till er alla oavsett vad ni väljer!
Tor 2006
BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån 
FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months.