Jag är inget rolig!!

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Isobel
Kontakt:

Jag är inget rolig!!

Inlägg av Isobel »

När det är min tur att lägga Iza så bara låser det sig. Hon vägrar skratta och tycker inte att något jag gör är skoj! Har verkligen testat allt, jag kittlar och blåser och gör tokiga miner, jag säger ord skojjigt, hissar i luften och pruttar på magen. Emellanåt drar hon på smilbanden, men oftast inte mer. Hon blir bara mer trött, grinig och krånglig i famnen och tycker att jag är gött jobbig. :(
Jag känner att jag får mer och mer panik inför nästa läggning och försöker komma på tokiga saker, med resultatet att jag inte kommer på nånting. Jag tror att jag måste be sambon att lägga henne de kommande lurarna så att jag (och hon!) får ett litet andrum.

Hur tusan ska jag göra? Har ni nåt tricks som alltid funkar?
Mamma till Izabelle 040416 :heart:
Startade SHN-kur 23/10 -04 och sen dess sover Iza gott om natten.
Sagomamma
Kontakt:

Inlägg av Sagomamma »

Precis det där är mitt problem :!: Min humor faller INTE Saga i smaken, däremot så gurglar hon av skratt så fort hon tittar på Johnny ibland... :? Vi har haft väldiga problem att få henne att skratt till läggningen, men om hon åtminstone ska dra lite glatt på smilbanden så måste vi göra så att vi båda två följer med upp, och busar. Sen går Johnny när han har fått henne lite glad, och så lägger jag ner henne :!: Hoppas att på detta viset bryta det tråkiga mönstret!
Kankse kan vara något, att lägga henne tillsammans?

En reflektion är att jag överhuvudtaget verkar mindre attraktiv att just busa med, den biten är pappa mycket bättre på här hemma! Men jag får å andra sidan mer gos, så jag klarar väl att acceptera det en period då :lol: För det där skiftar säkert, snart kan kanske inte han lägga henne för då är det bara mammas humor som passar :roll: :wink: Säkert :!:
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"