Hj'lp med schema för att hinna med familjemiddag

Tipsforum med husmorsrecept och huskurer

Skriv svar
nona

Hj'lp med schema för att hinna med familjemiddag

Inlägg av nona »

Hej,

Jag skulle behöva lite kloka tankar om vår killes schema. Vi har nyligen ändrat i schemat så att vi alla äter middag tillsammans 18.30. Detta är det tidigaste vi kan göra det då bade min man och jag jobbar. Vi har barnflicka så alla tider för lille lasse är helt justerbara.

så här ser det ut idag:
7.00 vaknar
7.15 gröt med pappa
8.00 till 8.30 macka och ägg med barnflicka
11.30 lunch
12.00 till 13.30 sover
mellanmål någongång vid tre tiden (typ frukt eller annat lättare)
18.30 familjemiddag
19.30 natt

Tidigare åt han klockan 5 men då själv. Det är verkligen helt klart att han tycker att det är både roligare och godare att äta med oss andra. Bara på en vecka så har han blivit mykcet bättre på att ata själv och har bättre aptit. Självklart så är detta något som jag vill behålla nästan till varje pris.

Vi har nu skippat kvällsgröten eftersom han äter middag så sent.

Frågan är om resten av schemat behover justeras ytterligare. Kanske behöver han ett stadigare mellanmål eller kanske ett till fruktmellanmål vid 5 tiden.

Vad tror ni? är det någon annan som har ett schema med sen middag som kan dela med sig?

Tack på förhand

Nona
Mamma till lille Lasse född 31 mars 2008
Sussi

Inlägg av Sussi »

Jag har inget schema att dela med mig av, men lite tankar :)

Rent spontant tänker jag: orkar han äta macka och ägg bara 45 minuter efter gröten? Om du tycker det är långt mellan frukost och lunch, kanske ett litet mellis, typ frukt eller så, vid 9-halv 10 skulle vara bra? Sen tror jag att det behövs ett stadigare mellanmål på eftermiddagen, som gröt eller smörgås och mjölk. Vad tror du? :)

Vad mysigt att ni kan äta middag tillsammans! :D
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
Skriv svar

Återgå till "Mat, mage, barnakropp"