Vintertidsproblem, minikur?

Skriv svar
Catten78

Vintertidsproblem, minikur?

Inlägg av Catten78 »

Hej! :heart:
Ja nu har vi ju gått över till vintertid. Det passar tydligen inte vår son, som är som Skalman :lol: ( med sin mat och sov klocka)

Vi lägger Gustav 18.50 och han väcks av klocka 06.50. Ibland har det strulat och han har vaknat tidigare, runt 06.20. Då har vi pangramsat honom och så har han blivit lugn och ibland somnat om. Han går på förskola nu och där sover han ca en timme.

Från i söndags och fram till idag har han vaknat 05.50, prick. Det börjar med att han gnäller lite. Då har vi gett honom en pangramsa. Det har varit tyst en stund och sedan blir han riktigt ledsen. Då har någon av oss gått in till honom och lagt honom tillrätta. Då har han sagt: Sova? Och vi har sagt att det ska han göra, gått ut med ramsan. Sedan är det lugnt ett tag och sen börjar han skrika och gråta. När han bara låter arg, vilket han har gjort fram till idag, så låter vi honom hållas och plockar upp honom ca 06.50. Vi låter alltid klockan ringa innan vi ta upp honom. Idag var han bara ledsen och då tog jag upp honom tidigare. Vi har bara ramsat en eller två gånger, för vi tänker att han vet vad det betyder. Vi vet att vi inte kan sova för honom, men vill ge honom de bästa förutsättningarna. :roll:

*Vi är noga med skrattet till godnatt och skrattet på morgonen när vi plockar upp honom.
*Han är ute både på förmiddagen på förskolan och med oss på eftermiddagen.
*Han hjälper oss att laga mat och att duka och starta en tvätt om det behövs.
*Vi har testat att lägga honom 18.40 men han vaknar ändå 05.50.
*Han vaknar alltid till klocka.
*Det är helt mörkt och svalt i hans rum.
Det känns som vi har gjort det mesta... ](*,)
Men hur går vi vidare nu?
Behövs det en minikur? Hur gör man en sådan?
Både Gustav och vi är så klart trötta och han blir mer grinig, så klart. :(

Vi behöver hjälp och tips!

Stor kram Catten :heart:
Gurra född 071122, kurad sep 2008
Calle född 110404 SM minikur 4 månader
Bluna
Kontakt:

Inlägg av Bluna »

Snart 2 år? Kanske dags att skära ner på sömnen lite? Vi hade samma problem, hon vaknade tidigt och det brukar hon ju inte göra annars. Så vi har en 45 min på dagen nu istället. :wink:
Mamma till solstrålen Elsa :heart: född okt -07
och livsnjutaren Ellen :heart: född april -11
Elle

Inlägg av Elle »

Samtidigt tar det ett par dagar till en vecka för en del juveler att komma in i vintertiden.

:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Catten78

Inlägg av Catten78 »

Vad skönt att höra att man inte är själv Bluna! :)

Så då ska vi bara fortsätta som vi gör :?: Och hålla atityden uppe? :wink:

Han sover ju ca en timme på förskolan och det kan vi ju inte styra så mycket. När han vaknar får han gå upp. Vi vill ju helst ha tolv timmars natt förtfarande, även om det ibland blir lite kortare. Tänker vi fel? :roll:

Kram C :heart:
Gurra född 071122, kurad sep 2008
Calle född 110404 SM minikur 4 månader
Bluna
Kontakt:

Inlägg av Bluna »

Jag skulle väntat lite och se om det är vintertiden som ställt till det. Krånglas det fortfarande efter minst en vecka så skulle jag satsa på en 45 min på dagen. Det kan ni säga till om att ni vill att de väcker efter 45 min på förskolan. :wink:

Kram Bea
Mamma till solstrålen Elsa :heart: född okt -07
och livsnjutaren Ellen :heart: född april -11
Skriv svar

Återgå till "Säkra Sovare med fnurra på sömntråden"